چگونه برند شخصی خود را بسازیم؟

چگونه برند شخصی خود را بسازیم؟

با توجه به تغییرات کسب و کارها و فضای کاری، امروزه این نیاز به چشم می خورد تا بتوانید برند شخصی خود را ایجاد کنید و نماینده ای از برند خود در دنیای کسب و کار امروز باشید. بنابراین با استفاده از تکنولوژی های روز، می توانید نام تجاری خود را ایجاد کنید. اینکار ممکن است زمان بر و مستلزم تلاش فراوانی باشد، اما به مرور می تواند بر کارتان اثرات قابل توجهی داشته باشد.

می توانید از نام تجاری خود در موقعیت های مختلفی استفاده کنید:

  1. برای ساختن شرکت خود به عنوان یک کارآفرین یا مشاور
  2. برای فعالیت با شرکت های دیگر به عنوان کارمند و ایجاد ارزش برای خود
  3. ایجاد اعتبار برای خود در سرمایه گذاری های آینده

برند شخصی خود می تواند برای شما ارزش آفرین باشد. اما این کار زمانی تحقق می یابد که استراتژی خوبی برای شناساندن خود و ارزش هایتان برای دیگران داشته باشید.

قدم های اولیه برای شروع ساخت برند شخصی خود

  • پیدا کردن نام تجاری: شما که هستید و به چه کاری علاقه دارید؟ قرار است برند شخصی شما چه کاری انجام دهد؟ کشف نام تجاری در واقع شناسنامه ی شما برای معرفی خودتان به سایرین خواهد بود. این نام نشان می دهد که شما که هستید و قرار است چه کاری را به عنوان نماینده برند خود انجام دهید.
  • پیاده سازی استراتژی برندنیگ و بهبود آن: برای آنکه بتوانید روی برند خود کار کنید و آن را به دیگران نیز معرفی کنید لازم است استراتژی های مناسبی را انتخاب کنید. امروزه با توجه به تغییرات فضای اجتماعی این کار راحت تر از قبل انجام می شود و می توان با بهره گیری از فضای دیجیتال بیشتر بازده را بدست آورد.

برای پیاده سازی استراتژی های خود به چه چیزهایی نیاز دارید:

  • دامین Domain خود را بسازید: در همین شروع به کار لازم است در فضای آنلاین شناسه ای برای خود داشته باشید. دامین خود را بسازید. این نام می تواند اسم خودتان باشد یا نامی که فعالیت شما را به خوبی بتواند نشان دهد.
  • وبسایت خود را بسازید: حال که دامین خود را دارید، وبسایتتان را بسازید و سعی کنید در بازه های زمانی کوتاه چندین پست مرتب در آن قرار دهید. یک وبسایت اکتیو در هفته حداقل 5 – 6 پست در خود دارد که شامل متنی در حدود 500 کارکتر و تصویر باشد. سپس این پست ها را در شبکه های اجتماعی خود مثل Twitter, LinkedIn, Facebook, Instagram و… قرار دهید.
  • اکانت Twitter خود را بسازید: یک حساب توییتر با عکس ایجاد کرده و در آن به توصیف خود و آنچه که می خواهید انجام دهید بپردازید. بعد از آن به دنبال افرادی باشید که به موضوع کاری شما علاقمند هستند. با آنها تعامل داشته باشید و سعی کنید ارتباط برقرار کنید. در این فضا ابزارهای مختلفی وجود دارد که بتواند به شما در جذب افرادی که به موضوع شما علاقمند هستند کمک کند.
  • پروفایل LinkedIn خود را بسازید: لینکدین بهترین فضا برای ایجاد ارتباط با افراد و مجموعه های مختلف در حوزه کسب و کار است. در پروفایل خود توصیفی از حیطه کاریتان ارائه دهید و به دنبال ایجاد ارتباط با دیگران باشید.
  • در سایر شبکه های اجتماعی به توصیف و تولید محتوا در حیطه کاری خود بپردازید: اینستاگرام، فیسبوک و سایر شبکه های اجتماعی می تواند کمک خوبی برای اینکه بتوانید افراد بیشتری را با برند خود آشنا کنید می تواند انجام دهد. لازم است تمام اکانت هایتان فعال باشند و در هفته حداقل 5-6 بار پست های قابل توجه در آنها بگذارید. در تمام اکانت های خود از مطالب وبسایتتان نیز مطلب به اشتراک گذاشته و آنها را با وبسایت لینک کنید.
  • لوگو خود را بسازید: در نظر داشته باشید که این تصویر باید جوری باشد که تمام سیستم ها و برنامه ها آن را بتوانند تشخیص دهند. تا بتوانید از آن استفاده کنید. یک لوگوی مناسب می تواند در دید مردم بماند و هرکجا المان هایی از آن را ببینند به یاد برند شما بیفتند.

 

به این ترتیب می توانید خودتان و تخصص و مهارت هایی که دارید را به سایر افراد معرفی کرده و به مرور با ارتباط برقرار کردن فرصت های جدیدی را برای خود فراهم کنید.

 

پیشنهاد آیفوبلی : 

۶ نکته مهم در استراتژی برندینگ

0

دیدگاه شما

نوزده − 3 =

بدون دیدگاه