گیمیفیکیشن پچ پچ برای استقبال از نوروز

pech pech - گیمیفیکیشن پچ پچ برای استقبال از نوروز

حتماً با مفهوم گیمیفیکیشن آشنا هستید. بازاریابی از این طریق سعی می کند تا با ایجاد فضای بازی و طراحی آن، به مشتری محصول جدیدی را معرفی کند. خودِ این بازی ها محصول نیستند. برند معروف و بزرگ مک دونالد را می توان از پیشگامان این کار دانست. حتی زمانی که توجه متخصصان بازاریابی اصلاً به این مورد نبود. در مقاله ی مک دونالد، شناخته شده ترین برند استفاده کننده از گیمیفیکیشن “ اولین بازی مک دونالد برای معرفی و فروش بیشتر را می خوانیم. این بازی که به مونوپولی معروف شد، بدین روش بود که در ازای هر خرید کارتهای رنگی به مشتری داده می شد. طبق قانون اصلی بازی مونوپولی در ازای جمع کردن سه کارت یک رنگ مشتری می توانست جایزه ی خود را دریافت کند. این بازی کاغذی در حوالی سالهای 1985 شکل گرفت. درست زمانی که عملاً دنیای دیجیتال وجود نداشت.

امروزه در ایران نیز شاهد گیمیفیکیشن شرکت های مختلف برای جذب مشتری بیشتر و یا معرفی محصول جدید هستیم. با نزدیک شدن به نوروز و تکاپوی مردم برای آمادگی استقبال از بهار، شرکت پچ پچ در ارائه محصول جدید خود اقدام به ایجاد یک بازی جالب و ساده کرده است. هم چنین موازی این بازی به نوعی یک کمپین هم ایجاد کرده و افراد بیشتری را درگیر آن کرده است.

در  بطن این بازی پچ پچ می خواهد طعم های جدید محصول خود را به مردم معرفی کند. برای همین از این بازی ساده و جالب کمک گرفته است. شروع بازی یک تصویر کلی از یک سفره هفت سین است که در آن 7 المان سفره هفت سین در کنار 8 تصویر دیگر شامل ماهی، آینه، تصاویر محصولات جدید و طعم های جدید وجود دارد. در تمام بسته های کروسان های جدید پچ پچ یک کارت از همین 15 المان قرار گرفته که کد مشخصی دارد. با مراجعه به سایت آن و درج کد روی کارتها سفره هفت سین کامل می شود. با کامل کردن سفره هفت سین مشتری در قرعه کشی شرکت داده می شود. محدودیتی در کامل کردن سفره هفت سین ها نیست و مشتری با هر خط تلفن می تواند یک اکانت و یک سفره داشته باشد. تا این قسمت بازی، بسیار شبیه بازی مونوپولی مک دونالد در آن سال هاست.

اما این بازی به همین جا ختم نشده و در فضای مجازی نیز مشتریان خود را درگیر می کند. ممکن است در طول بازی به کارتهای تکراری برخورد کنید، بنابراین می توان در اینستاگرام با هشتگ #نوروزنوبساز عکس کارتهای تکراری خود را به اشتراک گذاشته و با دیگر کسانی که کارت های متفاوتی دارند تعویض کنید. به این صورت هر شخص با پست گذاشتن، در واقع به تبلیغ محصول بدون آنکه بداند کمک می کند.

بنابراین می توان دید که این شرکت با این بازی به سادگی توانسته افراد زیادی را درگیر این بازی کند. این بازی محدود به سن خاصی نیست و افراد با سنین مختلف از آن استقابال کرده اند. پیش از این نیز این شرکت با بازی دیگری به اسم تیمتو بساز اقدام به این نوع تبلیغات کرده بود.

 

پیشنهاد آیفوبلی:

گیمیفیکیشن چیست ؟

0

دیدگاه شما

هفده + 8 =

بدون دیدگاه