وارد شدن درمسیر شغلی نورومارکتینگ

neuromarketing in ecommerce could turn trendsFILEminimizer - وارد شدن درمسیر شغلی نورومارکتینگ

آیا نورومارکتینگ را می توان یک مسیر شغلی دانست؟ برای ورود به این مسیر باید چه چیزهایی را دانست و چه کارهایی انجام داد؟

ورود به مسیرهای شغلی علم و دانش محور و وابسته به مطالعات و تحقیقات دیگر، می تواند هم فرصت و هم تهدید به حساب بیاید. زیرا این نوع از مشاغل و حرفه ها دانشی وابسته به علوم دیگر دارند و اگر زمانی میزان مطالعات و تحقیق ها کمتر بشود می تواند مشکلاتی را برای حرفه شما به دنبال داشته باشد. از طرفی دیگر وارد شدن در این مسیرهای حرفه ای می تواند فرصتی طلایی در مسیر شغلی شما باشد. زیرا تعداد متخصصان در این نوع از مشاغل و زمینه ها کمتر از سایر حرفه های روتین است.

علم نوروساینس Neuroscience بر اساس مطالعات و تحقیق های گسترده و با کمک تکنولوژی های پیشرفته ای مثل fMRI و تجهیزات گران قیمت دیگری پایه ریزی شده است. این علم بر واکنش های مختلف مغزی مطالعه می کند و نشان می دهد که چگونه می توان از این واکنش ها برای بهبود بسیاری از مسائل از جمله روش های مختلف کسب و کاری و بازایابی استفاده کرد.

بنابراین اگر می خواهید وارد حوزه فعالیتی نورومارکتینگ بشوید لازم است یک سری دانش و اطلاعات در این زمینه بدست آوردید. زیرا بدون پیش زمینه ی کافی نمی توان در این حوزه فعالیت کرد. 

  • حرفه ای دانش محور: انتطار می رود فردی که می خواهد وارد حوزه نورومارکتینگ شود، مطالعات کافی در زمینه Neuroscience داشته باشد و با برنامه ریزی های کافی پژوهش های این علم را به خوبی دنبال کند. این پیگیری برای کسب اطلاعات باید به نحوی قوی صورت بگیرد که فرد بتواند به دست اول ترین تحقیقات دسترسی پیدا کند. دانش آموختگان و فارغ التحصیل در رشته های علوم اعصاب می توانند یکی از بهترین گزینه ها برای ورود به حرفه ی نورومارکتینگ باشند، یا با این حوزه شغلی همکاری داشته باشند. زیرا این افراد رفتارهای مغز را به خوبی میشناسند و می دانند چگونه می توان مغز را درگیر بازی ها و روش های دیگری برای رسیدن به نتیجه ی مطلوب کرد. اما یک نکته در این مورد پیش می آید. قطعاً دانش آموختگان این رشته ها انتظارات درآمدی بسیار بالاتری از سایر رشته های عادی تر دانشگاهی دارند. از طرفی دیگر هم با روش های ساده تر می توان در این حوزه فعالیت کرد. بنابراین تمایل شرکت ها برای جذب این افراد در اغلب موارد کمتر خواهد بود. 
  • حرفه ای بر پایه ی بازاریابی: بازهم انتظار می رود کسی که می خواهد در این حوزه فعالیت کند، اطلاعات و دانشی در زمینه ی بازاریابی و مارکتینگ داشته باشد. همچنین این حرفه به خلاقیت و نوآوری در کنار دانش به شدت نیازمند است. در کنار این موارد توصیه می شود که این فرد اطلاعاتی از دوره های روانشناسی و تمرکز و عصب شناسی داشته باشد. 
  • حرفه ای بر پایه ی اطلاعات و داده ها: توانایی تجزیه و تحلیل داده ها نیز یکی دیگر از مواردی است که اگر فردی می خواهد وارد این حرفه بشود باید با آن آشنا باشد. از طرفی اطلاعات و داده های بدست آمده از تحقیقات قرار دارد، از طرفی دیگر اطلاعات بازار و رفتار مشتری. بنابراین فرد باید بتواند این اطلاعات را از زمان جمع آوری تا تجزیه و تحلیل و تصمیم گیری مدیریت کند.

امروزه یکی از داغ ترین موضوعات در دنیای کسب  و کاری Big Data است. متخصصان در این زمینه قادرند تا اطلاعات زیادی را به استراتژی و موارد ملموس تری برای استفاده تبدیل کنند. نورومارکتینگ یکی از مواردی است که به این تخصص بسیار نیاز دارد. 

موارد بررسی شده نشان می دهد که یک فرد برای ورود حوزه کاری نورومارکتینگ باید در چه زمینه هایی دانش و مهارت داشته باشد. بنابراین اگر می خواهید وارد این حوزه کاری شوید بهتر است مهارت های خود را با این حرفه تطبیق دهید. همچنین اگر به عنوان یک مجموعه می خواهید افرادی را برای این حوزه استخدام کنید بهتر است این موارد را در فیلتر بررسی رزومه ها و استخدام خود قرار دهید.

 

پیشنهاد آیفوبلی : 

نورومارکتینگ (بازاریابی عصبی) چیست؟

۴ شرکت بزرگی که از نورومارکتینگ استفاده می کنند

۳ درس بازاریابی در حوزه نورومارکتینگ از بازی های ویدیویی

نورومارکتینگ و استفاده آن در بازاریابی ایرانی

0

دیدگاه شما

5 × چهار =

بدون دیدگاه