ترفندهای اینستاگرامی

ترفندهای اینستاگرامی

در اینستاگرام به روش های مختلفی می توان کسب درآمد کرد. ساده ترین راهی که به ذهن اغلب افراد می رسد، ساخت یک پیج، جذب فالوور برای آن و سپس فروش پیج است. اما می توان از راههای دیگر مثل تولید محتوای مناسب و فعال کردن صفحه، تبلیغات هم انجام داد و کسب درآمد کرد. برای جدب فالوور هم لازم است پیج محتوای جالبی برای مخاطب داشته باشد، تا کاربران اینستاگرام آن را فالو کنند.

کسب و کارهای مختلف نیز برای معرفی خود و بازاریابی محصولات از اینستاگرام که یکی از شبکه های اجتماعی محبوب کشور به حساب می آید استفاده می کنند. اما چگونه می توان کاربران را به فالوور و مخاطب پیج تبدیل کرد؟ در این مقاله به بررسی ترفندهای لازم برای تولید محتوای مناسب خواهیم پرداخت.

ترفند های فعالیت در اینستاگرام

 در مطلب “بیزنس اکانت اینستاگرام و کسب و کار” با ویژگی های بیزنس اکانت آشنا شدید. این اکانت به شما کمک می کند تا اطلاعات کافی از مخاطبان و روند اشتراک گذاری پست ها داشته باشید. پس از اینکه برحسب نوع فعالیت خود اکانتتان را ساختید (اکانت عادی یا بیزنس اکانت) به موارد زیر در فعالیت خود دقت کنید:

  • عکس های خوب و با کیفیت استفاده کنید.

فضای اینستاگرام بیشتر بر پایه ی دید بصری شکل گرفته است تا متن و نوشته. بنابراین در درجه اول باید تصویری که برای پست خود انتخاب می کنید، متناسب با موضوع و کسب و کارتان و با کیفیت باشد. مثلاً اگر قرار است از طریق اینستاگرام برای محصولات خود بازاریابی کنید، عکس هایی که بی دقت و با موبایل گرفته شده برای مخاطب جذابیتی ندارد. سایز عکس و ویدیو هم باید به خوبی انتخاب شود. اگر قرار است چند عکس برای مطلبی منتشر کنید، اولین عکس که در ابتدای پست نمایش داده می شود باید بهترین باشد.

  • از استوری استفاده کنید.

پست گذاشتن در اینستاگرام به تنهایی کارایی کافی را ندارد و ممکن است در Home Page کاربران پست شما حتی به خوبی دیده نشود. برای آنکه مخاطبان را از آنچه که در پیجتان درحال رخ دادن است با خبر کنید می توانید از استوری استفاده کنید. همچنین اگر بیزنس اکانت با بیش از 10k فالوور هستید می توانید از لینک گذاری هم استفاده کنید. کاربران اینستاگرام استوری ها را گاهاً بیشتر مشاهده می کنند. در استوری می توانید فضای ارتباطی با مخاطب ایجاد کنید. امکان نظرسنجی و پرسیدن سوالات می تواند خیلی به شما در این زمینه کمک کند. حتی برای جذب بیشتر مخاطب می توانید در استوری مسابقه راه بیندازید.

  • پخش زنده Live video بگذارید.

از اتفاقاتی که احساس می کنید برای مخاطبان می تواند جذاب باشد، لایو بگیرید و به اشتراک بگذارید. این رخدادها می تواند یک نمایش خیابانی باشد و یا روند ساخت یک محصول. براساس تحلیل هایی که از کسب و کار و بیزنس اکانت خود دارید، می توانید این محتوا را مدیریت کنید.

  • با اکانت های دیگر ارتباط داشته باشید.

برای اکانت هایی که مخاطبانی متناسب با کسب و کار شما دارند، کامنت بگذارید، یا پست هایشان را لایک کنید. اکانت شما نباید صرفاً یک منتشر کننده باشد و باید به سمت تعامل با دیگر کاربران برود.

  • از هشتگ های مناسب استفاده کنید.

در ابتدا هشتگ برند خود را بسازید و از آن استفاده کنید. سپس از سایر هشتگ های مختلف و متناسب با کسب و کارتان استفاده کنید. در بیزنس اکانت آماری وجود دارد که نشان می دهد چه تعداد نفراتی از این طریق به صفحه ی شما رسیده اند و می توانید اثر آن را به خوبی مشاهده کنید. نکته ای که در انتخاب هشتگ باید مد نظر قرار بگیرد این است که کلمات انتخاب شده نباید چندان طولانی باشد. هشتگ های استفاده شده صرفاً به خاطر مخاطب بالا نباید انتخاب شود.

  • اگر لینک خاصی را می خواهید مورد توجه مخاطبان قرار دهید از بیو استفاده کنید.

تنها فضای اینستاگرامی که لینک در آن فعال است، بیو در پروفایل می باشد. بنابراین اگر اکانت عادی یا بیزنس اکانتی کمتر از 10K فالوور هستید می توانید از این قسمت استفاده کرده و در استوری و پست ها حتماً به این مسئله اشاره کنید.

استفاده از این روش برای شما هزینه خواهد داشت. پس باید نکته بینانه تر برای اینکار اقدام کنید. در درجه اول درنظر داشته باشید که هر اینفلوئنسری برای تبلیغ کسب و کار شما نمی تواند مناسب و اثربخش باشد. اگر لوازم الکترونیکی تولید می کنید، مسلماً اینفلوئنسری که در زمینه آرایشی و بهداشتی فعالیت می کند نمی تواند چندان اثر قابل توجهی داشته باشد.

  • از IGTV استفاده کنید.

می توانید ویدیوها یا موشن گرافیک های مناسبی تولید کرده و یا زیرنویس کنید و در IGTV به اشتراک بگذارید. در این قسمت محدودیت چندانی برای اشتراک ندارید اما در استوری و پست ها حتماً به این مورد اشاره کنید.

 

اینستاگرام امکانات دیگری نیز دارد که متأسافانه در ایران قابل استفاده نیست. بنابراین اگر همین مواردی که گفته شد را رعایت کنید می توانید اثربخشی آن را به خوبی مشاهده کنید. اگر در زمینه ی تولید محتوا و مدیریت اکانت اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی سوالی دارید می توانید از طریق صفحه ” تماس با ما” با تیم آیفوبل مشورت کنید.

 

پیشنهاد آیفوبلی :

تولید محتوای قوی و ۵ فایده آن در مارکتینگ

0

دیدگاه شما

7 + شش =

بدون دیدگاه