Business Account اینستاگرام و کسب و کار

Business Account اینستاگرام و کسب و کار

همین الان که این مطلب را می خوانید، به احتمال زیاد یک اکانت شخصی در اینستاگرام دارید و برای کسب و کار خود نیز شاید یک Business Account ساخته باشید. اما اینستاگرام چه نقشی می تواند در حوزه کسب و کار داشته باشد و چگونه می تواند به ابزاری برای کسب و کارتان تبدیل شود. در این مقاله نحوه استفاده و ترفندهای لازم در اینستاگرام را باهم مرور می کنیم.

در حال حاضر اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی محبوب در ایران و جهان به حساب می آید. اگر چه همراه با اینستاگرام، فیسبوک هم کار خود را ادامه می دهد اما در ایران به دلیل فیلترینگ آن چندان دیگر مورد استفاده کاربران نیست. با استراتژی های مناسب می توان از این فضا برای بازاریابی و ارتقاء خدمات، ارتباط با مشتری و بدست آوردن فیدبک از مشتری استفاده کرد. برای این کار در ابتدا لازم است ترفندهایی را بدانید.

در اینستاگرام Business Account بسازید، یا اکانت فعلی را به Business Account تبدیل کنید.

در ابتدای ساخت اکانت اینستاگرام می توانید اکانت خود را در حالت Business Account بسازید. یا اگر در حال حاضر اکانت دارید، در Setting با اتصال اکانت خود به یک اکانت فیسبوک (ترجیحاً اکانت کسب و کارتان) به این حالت تغییر دهید. با اینکار می توانید گزارشها و اطلاعات بیشتری از اکانت خود از جمله میزان بازدیدهای هفتگی، قرار دادن لیست قیمت و لینک به وبسایت خود استفاده کنید.

 

اطلاعات کلی اکانت اینستاگرام

  • Bio: در این قسمت مشخصاتی از کسب و کارتان می توانید بنویسید. همچنین اطلاعات تماس و لینک وبسایت را می توان قرار داد. این لینک فعال بوده و با لمس آن کاربر به وبسایت هدایت می شود.
  • Direct Message: بهتر است این گزینه برای اکانت فعال باشد تا مشتری اگر سوالی دارد از طریق آن در همان فضا بتواند با شما ارتباط برقرار کند. همچنین با استفاده از ارسال مسیج می توانید برای بازاریابی کار خود نیز اقدام کنید.
  • Hashtag: استفاده از هشتگ برای بازدید بیشتر پیج بسیار ضروری است. متناسب با فضای کسب و کاری خود و مخاطبان در هر پستی که منتشر می کنید، لازم است هشتگ های متناسب نیز استفاده کنید. در نظر داشته باشید که استفاده از هشتگ های پربازدیدی که با کسب وکار شما تناسبی ندارد، نه تنها اثر مثبتی برای جذب مخاطب ندارد، بلکه در ذهن کاربر احساس بدی هم ایجاد می کند.
  • Story: مدت زمان انتشار استوری 24 ساعت است. در این بازه زمانی می توانید، ویدیو تصویر یا محتواهای مختلف مثل نظرسنجی و پرسیدن سوال و … ایجاد کنید. در نظر داشته باشید که اگر می خواهید کاربر از استوری به سمت لینکی که قرار می دهید هدایت شود، باید حداقل 10K فالوور داشته باشید.
  • Highlight: با استفاده از این گزینه می توانید استوری هایی که لازم است بیشتر از 24 ساعت در دسترس مخاطب باشد را در صفحه ی خود قابل دسترسی قرار دهید. 
  • Tag: حتماً از این گزینه برای اکانت شخصی خود استفاده کرده اید. با تگ کردن سایر اکانتها می توانید افراد دیگری را که به کسب و کارتان مرتبط اند، خبر کنید. اما این نکته را درنظر داشته باشید که تگ کردن افراد می تواند از نظر اینستاگرام جنبه ی مزاحمت برای کاربران داشته باشد (کاربران شما را ریپورت کنند) و اکانتتان مسدود شود. بنابراین از این گزینه تنها زمانی استفاده کنید که واقعاً قصد هدایت کاربران به آن پیج را داشته باشید.

 

امکانات خاص در Business Account

  • Contact Button: در بیزینس اکانت می توانید این گزینه را در پروفایل خود داشته باشید که از طریق آن کاربران با شما تماس بگیرند (تماس می تواند از طریق ایمیل و تماس تلفنی باشد).
  •  Insights: با استفاده از این گزینه می توانید اطلاعات کاملی از پست های به اشتراک گذاشته و بازدید صفحه داشته باشید. در این گزینه تعداد لایک، بازدید پست از داخل پیج خودتان، بازدید از طریق هشتگ ها و … دیده می شود که هریک از این آمار می تواند به روند اشتراک گذاری شما بیشتر کمک کند. همچنین یکی دیگر از بهترین قابلیت های پروفایل های تجاری، امکان تحلیل و آنالیز کاربران صفحه است. این یعنی شما به اطلاعات دقیقی درباره فالوورهای خود دسترسی خواهید داشت. این اطلاعات شامل سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی، زمان آنلاین بودن و … می‌شوند. با این اطلاعات می توانید محتوایی متناسب با اکثریت مخاطبانتان ایجاد کنید.
  • link on story: در حالت عادی نمی‌توان هیچ لینکی در آن قرار داد! مگر آنکه شما یک اکانت تجاری داشته باشید. البته، لازم به ذکر است که تنها بیزینس پروفایل‌هایی که بیش از ۱۰۰۰۰ فالوور دارند می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند. در مقاله دوستان ما در نوین، چگونگی قرار دادن لینک در استوری اینستاگرام را یاد خواهید گرفت.
  • Promote: در پست های بیزینس اکانت خود حتماً این گزینه را دیده اید، اما در ایران این قابلیت فعال نیست. با استفاده از این گزینه می توان کاربران را به سمت وبسایت یا پروفایل اینستاگرام سوق داد. در واقع تبلیغات صفحه شما از این طریق انجام می شود. وبسایت های ایرانی با توجه به غیرفعال بودن این گزینه روش های دیگری را برای تبلیغ پیج پیشنهاد می کنند که از جمله آن می توان به تبلیغات از طریق اینفلوئنسرها، پیج های بزرگتر، بات های اینستاگرامی و … اشاره کرد.

 

مزایا و معایب بیزینس اکانت

بیزینس اکانت در کنار مزایایی که دارد:

  • تحلیل های مختلف درباره کاربران
  • تحلیل های مختلف درباره محتوای ارائه شده
  • قابلیت اضافه شدن دکمه اتصال تماس
  • قابلیت قرار دادن لینک در استوری

محدودیت هایی را هم به دنبال خواهد داشت:

  • اکانت های تجاری را نمی توانید خصوصی Private کنید.
  • هر بیزینس اکانت تنها می تواند به یک صفحه فیسبوک متصل شود.
  • تا زمانی که به 10k فالور نرسیدید نمی توانید از قابلیت لینک گذاری در استوری استفاده کنید.

با بررسی این مزایا و معایب در درجه اول بررسی کنید که آیا کسب و کارتان به تمام امکانات بیزنس اکانت نیاز دارد؟ شاید شما ترجیح بدهید که طرح ها و پست هایی که منتشر می کنید فقط در اختیار فالوورهایتان باشد بنابراین استفاده از بیزینس اکانت برای شما توصیه نمی شود.

پیشنهاد 

اگر می خواهید از طرایق اینستاگرام کسب درآمد کنید، حتماً توصیه می کنیم که اکانت خود را به بیزینس اکانت تغییر دهید. تنها از این طریق می توانید به اطلاعات کافی برای بهتر جلو بردن صفحه اقدام کنید. در پایان اگر هرگونه سوالی در مورد نحوه ساخت و تبدیل بیزینس اکانت یا بازاریابی و تولید محتوا در اینستاگرام دارید می توانید از طریق صفحه “تماس با ما” با کارشناسان آیفوبل در این زمینه ارتباط برقرار کنید.

 

پیشنهاد آیفوبلی : 

مارکتینگ در شبکه های اجتماعی

0

دیدگاه شما

دو × 4 =

بدون دیدگاه