اینفلوئنسر مارکتینگ Influencer Marketing چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

این روزها اینفلوئنسر مارکتینگ Influencer Marketing مورد توجه بسیاری از افراد و کسب و کارها قرار گرفته است. زیرا مردم وقتی طرفدار شخصی هستند، به توصیه های آن فرد اطمینان کرده و گاهاً سعی می کنند از سبک زندگی او پیروی کنند. حتی برخی از خواننده های جوان و تازه کار نیز برای نشر بیشتر آثار خود از این روش استفاده می کنند. اگر قواعد کلی این روش به درستی پیش برود، می توانید با استفاده از قدرت نفوذ و اثرگذاری اینفلوئنسرها فروش محصول یا خدمات خود را بالا ببرید. در این مقاله با این روش بازاریابی بیشتر آشنا خواهیم شد.

اینفلوئنسر مارکتینگ Influencer Marketing چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ اصطلاحی است که به دلیل تازگی همچنان در حال رشد و تغییر است. حیاتی ترین بخش این روش را می توان ارتباط و مشارکت مخاطبان با اینفلوئنسرها دانست. اینفلوئنسر مارکتینگ رویکرد ساخت ارتباطات اساسی و بادوام با اینفلوئنسرهای است که به نحوی با برند ما ارتباط دارند. این ارتباط براساس ارزش دهی برای برند شکل گرفته و باعث ترغیب مخاطبان به استفاده از آن می شود. 

بنابراین اگر بخواهیم یک تعریف ساده از این بازاریابی بیان کنیم می توان گفت، اینفلوئنسر مارکتینگ روشی از بازاریابی است که در آن برندها با استفاده از اینفلوئنسرها اقدام به تبلیغ محصول خود در شبکه های اجتماعی و فضاهای فعالیت آنها می کنند. حال در این تعریف لازم است بدانیم که اینفلوئنسرها چه کسانی هستند؟

اینفلوئنسرها چه کسانی هستند؟

اینفلوئنسر می تواند یک بازیگر یا هنرمند معروف، متخصص در رشته ای خاص، ورزشکار، یک شخصیت محلی، یا حتی خود شما باشید! در واقع کسی که گروهی از افراد او را می شناسند و قدرت اثر گذاری روی آنها دارد، اینفلوئنسر محسوب می شود. این افراد با استفاده از همین قدرت نفوذ و اثرگذاری بر دیگران، محصول یا خدمت سایرین را به بقیه معرفی و توصیه می کنند. 

به طور کل اینفلوئنسر مارکتینگ را می توان شکل پیشرفته تری از بازاریابی دهان به دهان دانست. قبل تر نیز افراد اگر از یک برند راضی بودند، آن را به سایرین توصیه می کردند.

در حال حاضر تحقیقات نشان داده که این روش در صورتی که فرد اینفلوئنسر مورد اعتماد و اطمینان مخاطبان باشد، می تواند تأثیر بهتری نسبت به برندینگ داشته باشد. امروزه توجه مخاطبان به برند کمتر از قبل شده و اگر اینفلوئنسر مورد اطمینانشان برند تازه ای را معرفی کند، تحت تأثیر و اعتماد به او احتمال خرید برند جدید بالا می رود.

بنابراین صرف هزینه در این روش از بازاریابی می تواند برای کسب و کارها مفید باشد. اما زمانی این مهم بدست می آید که فرد مناسبی را به عنوان اینفلوئنسر انتخاب کنید که حوزه فعالیت و مخاطبان او با کسب وکار شما متناسب باشد. همچنین لازم است عملکرد اینفلوئنسر را مورد بررسی و تجزیه تحلیل قرار داده و برای او شاخص کلیدی عملکرد تعیین کنید. 

پیشنهاد آیفوبلی:

۵ نکته مهم در اینفلوئنسر مارکتینگ

KPI مناسب برای عملکرد اینفلوئنسرها

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بیست − هشت =

بدون دیدگاه