صدای برند چیست؟

صدای برند چیست؟

شاید در مطالعه های خود در زمینه برندینگ، به اصطلاح صدای برند برخورد کرده باشید. اما این مفهوم دقیقاً چه معنایی دارد؟ آیا نام تجاری شما صحبت می کند و صدای مستقلی از خود دارد؟ آیا برند یک شخصیت محسوب می شود؟ این شخصیت چگونه دیده می شود؟ آیا برند شما یک شخصیت جدی دارد و یا مثل یک کودک بازیگوش است؟ پاسخ این سوالات به مخاطبان و مشتریان شما بستگی دارد که چگونه با برند شما ارتباط برقرار کرده اند. به همین منظور برند شما باید یک صدای مناسب برای برقراری ارتباط با مخاطبان داشته باشد. تا هرجایی که المانی از برندتان را دیدند به سرعت نام تجاری شما در ذهنشان نقش ببندد.

مفهوم کلی صدای برند

صدای برند بخشی از برند شناخته می شود. این مفهوم زمانی که قرار است از برند شما تولید محتوا صورت بگیرد بیشتر خود را نشان می دهد. در واقع می توان گفت که صدای برند تمام المان هایی است که مشتری و مخاطب با دیدن آن به یاد نام تجاری شما بیفتد. به طور مثال می توان به رنگ یا فونت استفاده شده در بیلبوردها اشاره کرد.

مثال دیگری از صدای برند را می توان در گوشی های تلفن همراه دید. حتماً آهنگ صداهای نوکیا (زنگ تلفن)  را به یاد داشته باشید. Ringtone این شرکت و سایر شرکت های تولید گوشی تلفن همراه دارای آهنگ مخصوص و منحصر به برند خود بود. اگر در خیابان راه می رفتید و این صدا را می شنیدید به سرعت نام تجاری نوکیا در ذهنتان نقش می بست.

این مفهوم غالباً از دید کسب و کارهای نوپا و یا تازه تأسیس جا می ماند و این اتفاق اصلاً خوب نیست. اگر در ابتدای راه ساخت برند خود هستید لازم است از همان ابتدا گام ها را به درستی بردارید تا در نیمه راه مجبور به اصلاحات و تغییراتی که عموماً باعث ریزش مخاطبان می شود، نشوید.

صدای برند تنها ماهیت صوتی ندارد!

این کلمه در ابتدا تنها صدا را در ذهن تداعی می کند. اما این مفهوم گسترده تر بوده و درباره شخصیت و هویت برند صحبت می کند. صدای برند از طریق موارد زیر می تواند برای مشتری قابل درک باشد:

  • تماس تلفنی 
  • ارسال نامه یا ایمیل
  • رسانه های اجتماعی
  • استفاده درست از ترکیب های رنگی و متنی در رسانه ها و بیلبوردها
  • سایر منابع ارتباطی

چرا صدای برند برای کسب  وکارها مهم است؟

صدای برند به عنوان وجه انسانی نام تجاری شما، با مخاطب و مشتری ارتباط برقرا می کند. این مورد به شما کمک می کند در فضای تخصصی و حوزه کاری خود، از سایرین متمایز شوید. مثلاً در صنعت دکوراسیون داخلی، می دانیم که برندهای مختلفی مشغول به فعالیتند. در این بازار برندی می تواند موفق عمل کند، که توانسته باشد ارتباط بهتری با مشتریان برقرار کرده باشد.

بنابراین در استراتژی هایی که برای برندسازی خود انتخاب می کنید، حتماً این مورد را درنظر داشته باشید.

 

پیشنهاد آیفوبلی:

۶ نکته مهم در استراتژی برندینگ

0

دیدگاه شما

پنج × 5 =

بدون دیدگاه