۱۰ ترندی که در سال ۲۰۱۹ دنیای مارکتینگ را شکل خواهد داد

10 Trends That Will Shape Marketing In 2019 - 10 ترندی که در سال 2019 دنیای مارکتینگ را شکل خواهد داد

اینکه بدانید اثر برندسازی تان و برقراری ارتباط با مصرف کنندگانتان چطور بوده است، قسمت مهمی از کسب و کار شما محسوب می شود. امروزه مشتریان انتظار دارند، زمانی که از محصول یا خدمتی استفاده می کنند، از خرید خود احساس رضایت داشته باشند.

جستجوی صوتی و ویدئوهای زنده ، دو روش تاثیر گذار در سال 2018 بود که باعث بهبود تعامل مصرف کننده و برندها شد. با پیشرفت و نوآوری در سال 2019 انتظار می رود روش های تاثیر گذار بیشتری در مارکتینگ مشاهده شود. در این مقاله 10 پیش بینی اعضای شورای آژانس Forbes را دنبال خواهیم کرد:

  • 1) بیشتر شدن نقش هوش مصنوعی (AI (artificial intelligence، شخصی سازی و اتوماسیون

امروزه شاهد رشد نقش هوش مصنوعی در مارکتینگ و نحوه ارتباط آن با مشتریان هستیم. بیشتر شرکت ها می دانند که در شرایط کنونی برقراری ارتباط با مشتری تنها از طریق محیط و شرایط فیزیکی کارایی سابق را ندارد و در واقع AI در این زمینه نقش پر رنگ تری را ایفا می کند. با استفاده از هوش مصنوعی سریع تر و به صورت خودکار و دیجیتال می توان با مشتری ارتباط برقرار کرد.

  • 2) سخنگوهای هوشمند تبلیغاتی یا دستیار های صوتی

سخنگوهای هوشمند و یا دستیارهای صوتی امروزه می توانند نقش تاثیرگذاری در مارکتینگ سال 2019 ایفا کنند. در حال حاضر این تکنولوژی در گوشی های همراه هوشمند مورد استفاده است و توانسته با کاربر خود به خوبی ارتباط برقرار کند. حال تصور کنید که از طریق این رابط بتوانید محصول خود را در معرض نمایش کاربر قرار دهید.

  • 3) رشد تولید محتوا (Content Marketing)

در بازاریابی محتوایی لینک برند شما نیز در معرض نمایش و ارائه به کاربران قرار می گیرد. از این رو این نوع از بازاریابی مدتی است که مورد توجه برندها قرار گرفته. پیش بینی می شود امسال نیز در این زمینه رشد قابل توجهی را شاهد باشیم. یادتان باشد یک محتوای خوب و تاثیر گذار می تواند باعث راه یابی نام برند شما در ذهن مشتری شود. همچنین محتوای با کیفیت به صورت گسترده تری بین خود مردم و مشتریان دست به دست می گردد و نیازی نیست که شما برای انتشار هرچه بیشتر آن چندان تلاش کنید.

  • 4) رویکردی به نقش انسانی در مارکتینگ

زندگی کردن در دوره ای که تکنولوژی تا این حد پیشرفت کرده و هرروز نیز امکانات بیشتری به آن اضافه می شود، برای ما شاید یک فرصت طلایی به نظر برسد. اما شاید استفاده بیش از حد تکنولوژی های بی روح در مارکتینگ یک ریسک بزرگ به حساب بیاید. مارکتینگ اثر غیر قابل انکاری بر احساسات مشتری دارد. پس شاید در سال جاری برقراری ارتباطات انسانی و روابطی از این قبیل در این فضا به چشم بخورد.

  • 5)  گروه های آنلاین، اجتماعی و موبایل مارکتینگ

بنظر می رسد در سال 2019 گروه ها و مجامع آنلاین، اجتماعی و موبایل مارکتینگ با یکدیگر ادغام شوند. در حال حاضر کسب و کارها در یک یا هرسه حالت ممکن مشغول به فعالیت اند اما در سال جاری این سه مورد نیازمند یک برنامه ریزی یکپارچه است. این کار باعث صرفه جویی در هزینه ها، افزایش بهره وری و استفاده از محتوای یکسان در سه شاخه می باشد.

  • 6) افزایش استفاده از میکرو اینفلوئنسرها ( منظور از میکرو اینفلوئنسرها، اینفلوئنسرهایی هستن که تعداد کمی فالور دارند)

با رشد تعداد اینفلوئنسرها و نفوذ این روش مارکتینگ در میان مردم، پیش بینی می شود در سال 2019 تغییراتی در نوع برخورد کسب و کارها با این قشر دیده شود. استفاده از میکرو اینفوئنسرها هزینه های تبلیغات را کاهش می دهد. همچنین با استفاده از این روش شما می توانید با استفاده از چند میکرو اینفلئنسر جامعه های مختلف و بیشتری را هدف قرار دهید.

  • 7) دخیل شدن مخاطبان در داستان های برند و تبلیغات

اثر برقراری ارتباط با مخاطبان در مارکتینگ غیر قابل انکار است. حال فرض کنید که بتوانید در داستان های تبلیغاتی خود مخاطبان را نیز دخیل کنید. این کار روند انتشار تبلیغات را ساده تر کرده و خود مخاطبان ارتباط بهتر و بیشتری با برند شما برقرار خواهند کرد.

  • 8) شفافیت، کلید ماندگاری در قلب مشتری

فناوری ، ابزار و سیستم های زیادی را در اختیار ما قرار می دهد تا با دیگران بتوانیم در ارتباط باشیم. در سال 2019 انتظار می رود که برندها با شفافیت بیشتری درباره محصول یا خدمت خود با مشتریان در تعامل باشند. همین شفافیت و صداقت باعث می شود مشتری شما را در یاد داشته باشد و با سایرین نام شما را به اشتراک بگذارد.

  • 9) محتوای با کیفیت، اما در حجم پایین

کسب و کارها با اینکه به اهمیت تولید محتوا در مارکتینگ پی برده اند اما هنوز استفاده از آن را به خوبی بلد نیستند. پیش بینی می شود در سال جاری تولید محتوا به سمتی سوق پیدا کند که حجم مطالب کاهش پیدا کرده اما در عین حال کیفیت مطلب بالا برود.

  •  10) مشتریان ، سفیران برندها

انتظار می رود که کسب و کارها در سال جدید بیشتر به این مورد اهمیت داده و با برگزاری کمپین هایی از این پتانسیل مشتریان خود به نفع خود استفاده کنند. حتما نمونه های زیادی از کمپین های مختلف کسب و کارها را در شبکه های اجتماعی مشاهده کرده اید.

انتظار می رود در سال جدید این موارد بیشتر مورد توجه کسب و کارها قرار بگیرد و با بررسی و مطالعه های دقیق تر بر این روش ها بتوانند موارد خلاقانه تری نیز به آنها اضافه کنند.

 

پیشنهاد آیفوبلی :

مارکتینگ در شبکه های اجتماعی

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

3 × 5 =

بدون دیدگاه