تولید محتوای قوی و ۵ فایده آن در مارکتینگ

content marketing - تولید محتوای قوی و 5 فایده آن در مارکتینگ

اگر کسب و کاری را اداره می کنید، یا در واحد مارکتینگ کار می کنید، حتماً نام بازاریابی از طریق تولید محتوا یا کانتنت مارکتینگ (Content Marketing) را شنیده اید. در این دوره از زمان که مردم بدون داشتن اطلاعات کافی اقدام به خرید نمی کنند، نیاز به تولید محتوای مناسب و قوی بسیار دیده می شود. اما شاید این مورد از دید عده ای از مدیران کاری بدون بازده مناسب تلقی شود.

تولید محتوای مناسب به مرور افراد بیشتری را به سمت سایت شما هدایت کرده و برای سایت شما ترافیک ایجاد می کند. در نتیجه با تولید محتوای مناسب سایت شما می تواند مرجع اطلاعاتی برای افراد باشد. در حال حاضر اگر کمی در جستجوهای خود در اینترنت دقت کنید، مثلاً برای مشخصات موبایل دو یا سه سایت را می توان به عنوان مرجع اطلاعات مشاهده کرد.

فرقی نمی کند که سایت شما، صرفاً سایت ارائه محصولات یا فروش باشد و یا فقط تحت عنوان یک مجله مشغول به فعالیت باشد. مهم این است که تا سایت محتوای مناسبی نداشته باشد افراد را جذب خود نمی کند. بنابراین دلایل زیادی برای تولید محتوای با کیفیت وجود دارد حتی اگر تعداد مخاطبین کم باشد:

  • ترافیک به سمت سایت می آید.

سوالی که در ذهن پیش می آید این است که تولید محتوا در اصل قرار است چه کمکی به بازاریابی کند و اصلاً چند نفر قرار است نوشته را بخوانند؟ شاید تعداد این افراد خیلی کم باشد پس چرا باید برای این کار زمان گذاشت؟ از طرفی دیگر هم می توان به این سوالات نگاه کرد. چگونه قرار است ترافیک به سمت سایت شما بیاید وقتی محتوای درخور توجهی وجود ندارد؟

گوگل و بقیه موتورهای جستجو محتوای شاخص و قوی را برجسته تر نشان می دهند. یعنی وقتی فرد کلمه ای را سرچ می کند، اگر گوگل تشخیص دهد که محتوای شما مناسب است جز سایت های بالاتر به مخاطب نشان می دهد. پس به جای اینکه هزینه و زمان خود را صرف متخصصان SEO کنید، بر تولید محتوای خود بیشتر تمرکز کنید.

  • به کانال های اجتماعی می تواند کمک کند.

حتی اگر هیچ کسی مطلب شما را در سایت نخواند، می تواند محتوای مناسبی برای شبکه های اجتماعی شما باشد و در آنها مطالب را به اشتراک گذاشت. بنابراین زمانی که افراد درباره مسائل مختلف صحبت می کنند می توانند لینک مطلب کانال شما را در اختیار همدیگر قرار دهند. بنابراین به طور فعال باید در شبکه های اجتماعی خود محتوایتان را به اشتراک بگذارید.

  • ارتباطات خروجی می تواند بهتر پیش برود.

با ایمیل مارکتینگ قطعاً آشنایی دارید. تعدادی ایمیل یا SMS و… برای افراد ارسال می شود. در این پیام ها می توان لینک محتواها را قرار دارد. به این ترتیب ترافیک به سمت سایت شما می آید و همچنین محتوای ایمیل های ارسالی بهتر می شود.

  • به وبسایت جانی دوباره می دهد.

اغلب کسب و کارها وبسایتی تحت عنوان معرفی خود و راه های ارتباطی دارند. اما تا زمانی که این وبسایت ها محتوا نداشته باشند مردم به سمت آن نمی روند. زیرا کسی که با برند شما آشناست که نیازی به این نمی بیند تا به سایت مراجعه کند. کسی هم که برند شما را نمی شناسد، بدون تولید محتوا چگونه ممکن است به وبسایت شما هدایت شود؟

جذاب بودن وبسایت و مطالب و محتوا می تواند مخاطبی که صرفاً برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت شما سر زده را به مشتری تبدیل کند. در واقع می توان مخاطبان را مشتریان بالقوه دانست.

  • کمک می کند تا الگوی رفتاری خود و صدای برند خود را بهتر در ذهن ها جا بیندازید.

تولید محتوای قوی و با کیفیت به مرور باعث می شود که در ذهن مخاطب یک برند شاخص و قوی باشید و از این به بعد او شما را به عنوان مرجع اطلاعاتی خود قرار می دهد. هم چنین به مرور موتورهای جستجو از جمله گوگل وقتی ترافیک بیشتری را به سمت شما ببیند، مطالبتان را بالاتر از بقیه در اختیار جستجوگر قرار می دهد. بنابراین صدای برند شما و داستان آن به خوبی می تواند اثربخش باشد.

 

با توجه به آنچه که گفته شد، لازم است کسب و کارها برای تولید محتوای مناسب و قوی وقت بگذارند. به این ترتیب می توانند اثراتی بر تصمیم گیری مشتری در خرید بگذارند که روش های دیگر مارکتینگ نمی تواند به راحتی آن را عملی کند.

 

پیشنهاد آیفوبلی :

مارکتینگ در شبکه های اجتماعی

 

 

0

دیدگاه شما

3 − 3 =

بدون دیدگاه