راز وفاداری مشتری چیست؟

راز وفاداری مشتری چیست؟

متخصصان معتقدند که کلید ایجاد مشتریان وفادار در برقراری ارتباط عاطفی است. همچنان که عصر دیجیتال ادامه دارد برای تبدیل کسب و کارها و ارتباط با مشتریان، اهمیت وفاداری مشتری ارزشمندتر از همیشه می شود. جامعه مجازی به مشترکان اجازه می دهد تا در یک لحظه تجربیات خوب و بد خود را در سایت های مختلف و شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند و به مشتریان راضی (یا حتی ناراضی) تبدیل شوند.

مشتریان وفادار مانند سفیران برند عمل می کنند و احساسات مثبت خود را در مورد کسب و کار شما به دوستان و خانواده منتقل می کنند اما چرا برخی از برند ها موفق به ساخت یک گروه شاد از طرفداران وفادار هستند که بارها و بارها افراد دیگری را جذب این گروه کرده اند در حالی که دیگران حتی نمی توانند به تعهد خود به مشتری عمل کنند؟

چگونه تجربه کلی با یک برند احساس شخصی ایجاد می کند؟

ما اعتقاد داریم که همه چیز مربوط به ارتباط عاطفی است. واضح است، احساسات مردم را به خوبی درک می کنند و آنها برای دفعات بسیار بازخواهند گشت. هنگامی که ارتباط عاطفی با یک سازمان برقرار شود ، مشتریان با تکرار انتخاب این برند به گسترش تجربه مثبت خود کمک می کنند.

تحقیقات به طور مداوم نشان می دهند که شرکت هایی که سخت تلاش می کنند تا یک تجربه استثنایی به مشتری ارائه دهند، در نظرسنجی های وفاداری مشتری پیروز خواهند بود. آمازون شرکتی است که بارها و بارها به دلیل وفداری مشتری در رتبه اول جهان قرار گرفته است. این شرکت بدون هیچ گونه حضور فیزیکی در خیابان و یا تعامل چهره به چهره با مشتریان، با موفقیت رتبه وفاداری مشتری را از طریق تجربه بازار در بی ثباتی بازار حفظ کرده است.

در دنیای تجارت الکترونیک، مرکز تماس نقش مهمی در درک مشتریان از برند دارد. به همین دلیل Jeff Bezos بنیانگذار شرکت آمازون هر ساله به مدت دو روز مدیر عامل ارشد را به تمرینات تماس با مشتری دعوت می کند تا بتواند در حین تجربه چالش های کارکنان، از نیازهای مشتریان نیز مطلع شود و آنها را درک کند. با این کار، مدیریت می تواند از این اطلاعات برای افزایش تجربه مشتری در سطح احساسی استفاده کند.

در غیاب تعامل چهره به چهره ، اغلب مشتریان از طریق مرکز تماس با برند در تماس هستند، بنابراین مهم است که این تجربه خوب باشد. تماس ممکن است از طریق چت زنده، ایمیل یا تلفن باشد، اما هر تعامل قدرت ایجاد یک اتصال احساسی را دارد که می تواند وفاداری مشتری را کنترل کند. عنصر احساسی مخاطب را نمی توان دست کم گرفت. بیشتر مشتریان به احتمال زیاد دوباره و دوباره باز می گردند .آنها باید احساس کنند که خواسته شان برای شما اهمیت دارد. 

وفاداری فقط به دوست داشتن مشتریان از محصولات و خدمات شما نیست، بلکه بخشی از یک روند کلی است که یک رابطه طولانی مدت را از طریق احساسات و اعتماد ایجاد می کند. عامل احساس خوب در تجربه مشتری شوید و خواهید دید که مشتریان وفاداری خواهید داشت. 

 

پیشنهاد آیفوبلی : 

ارائه خدمات مشتری خوب، حاصل فرهنگ شرکت شماست!

تجربه مشتریان، اولویتی مهم در دنیای مارکتینگ

0

دیدگاه شما

شانزده + 5 =

بدون دیدگاه