چگونه کار عمیق باعث بهره وری بیشتر می شود

چگونه کار عمیق باعث بهره وری بیشتر می شود

کار عمیق (Deep Work) یکی از باارزش‌ترین مهارت‌هایی است که می‌توانید به عنوان یک متخصص یا فرد حرفه‌ای در قرن بیست و یکم توسعه دهید.

کار عمیق دقیقاً چیست؟

ایده ساده است: اگر می‌خواهید یک rockstar باشید، باید در سطح بالاتری از بقیه کار خود را انجام دهید. این به این معنی است که شما باید یاد بگیرید که کارهای سخت تری‌ انجام دهید که افراد کمتری مهارت کافی برای رسیدن به آن را دارند.

کار عمیق چیزی است که شما ارزشمندترین و مفیدترین کار خود را در نظر می‌گیرید. این کار اغلب نیازمند تلاش و توجه بیشتری است, اما باید کاری باشد که شما را به اهداف خود نزدیک‌تر می‌کند. در مورد من, کار عمیق شامل نوشتن و ویرایش است. کار عمیق نیازمند تمرکز اصلی برای انجام تمام وظایف شماست.

کار عمیق به شما کمک می‌کند تا روش کار خود را بازتعریف کنید. این به شما کمک می‌کند که زمانبندی خود را بهینه تر کنید تا مطمئن شوید که این وظایف بسیار مهم را در وقت و مدت مناسب ، انجام دهید.

چطور باید انجام بدهیم؟

ابتدا باید کار روزمره خود را از کارهای مهم خود جدا کنید.

کار روزمره شما تمام چیزهایی است که باید انجام شود.چیزهایی وجود دارند که شما می‌توانید آن‌ها را به طور خودکار انجام دهید. این شامل ایمیل‌ها، وظایف اجرایی و اغلب جلسات است. ولی کار مهم شما هر چیزی است که نیاز به فداکاری، تمرکز و تلاش دارد.

بعد از اینکه این دو را از هم جدا کردید، باید زمان را برای هر کدام برنامه‌ریزی کنید.

تعیین کنید که چطور می‌توانید با کار عمیق خود را برای موفقیت آماده کنید.

Time blocking روش بسیار مفیدی برای انجام کار عمیق است. با این تکنیک برنامه‌ریزی، شما پروژه‌های کاری خاص را در زمان‌های خاصی از روز، بسته به نوع کار یا سطوح انرژی، قرار می‌دهید. این برای چیزهایی که باید آن‌ها را از هم جدا کرده و به زمان‌های آن‌ها محدود کنید، عالی است.

در اینجا پنج مرحله وجود دارد که به شما کمک می‌کند بلوک بندی زمانی را وارد کنید و مهم‌ترین کار خود را به راحتی انجام دهید:

  •  آنچه را که نیاز دارید انجام دهید را تعریف کنید و به جزئیات دقیق برسید.

وظایف بزرگ را به کارهای کوچک‌تر تقسیم کنید تا بتوانید زمان مورد نیاز را در برنامه خود تعیین کنید.

  •  به طور ایده‌آل تمام هفته برنامه خود را برنامه‌ریزی کنید.

زمانی که شروع به کار کردید کمی نفس بکشید. هم چنین، از بلوک‌های طولانی زمانی دوری کنید چون ممکن است ترسناک باشند و مانع از شروع به کار شما شوند.

  •  عوامل حواس پرتی را حذف کنید، اما به خود استراحت هم بدهید.

کلید احترام به قوانین، این است که مطمئن شوید که می‌توانید آنها را دنبال کنید. تا زمانی که کار عمیقی انجام می‌دهید، تلفن خود و دیگر عوامل حواس ‌پرتی مدرن را از دسترس دور نگه دارید. اما, احساس آزادی برای استفاده از آنها در زمان استراحت تعیین‌شده را از خود نگیرید.(اینها لازم است, نه اختیاری).

  • آن را به یک عادت تبدیل کنید.

احتمالاً شنیده‌اید که توانایی ما برای تصمیم‌گیری های روزانه کاهش یافته است چون ما در طول روز تصمیمات کوچک می‌گیریم. این  خود یک دلیل اصلی است که چرا کار کردن عمیق باید به صورت یک عادت تبدیل شود. ببینید چه چیزی برای شما اهمیت دارد و بدون توجه به یک فکر دوم به دنبال آن خواهید رفت.

  • به زمان خود احترام بگذارید.

مغز شما به استراحت نیاز دارد. ممکن است اینطور به نظر برسد که شما در حال تنبلی کردن هستید، اما بدانید که این وقت تلف کردن نیست. شما باید این مهم را درک کنید.

 

پیشنهاد آیفوبلی :

می خواهید در خودتان تحول ایجاد کنید؟! ۸ راهکار برایتان داریم!

0

دیدگاه شما

4 × 3 =

بدون دیدگاه