اشتباهات رایج مدیران جدید

اشتباهات رایج مدیران جدید

اگر به تازگی به سمت مدیرتی رسیده اید، حتماً این مقاله را دنبال کنید. در این مقاله به بررسی اشتباهات رایج مدیران جدید خواهیم پرداخت.

هنگامی که سازمان فردی را به عنوان مدیر انتخاب می کند، از همان ابتدا انتظاراتی از او دارد و برای کارکرد او قطعاً KPI (شاخص کلیدی عملکرد) مشخصی در نظر گرفته است. بنابراین گزارش های مدیریتی شما که برای مدیران ارشد فرستاده می شود، بیانگر کار و عملکرد شماست.

بنابراین چگونه می توان به عنوان یک مدیر جدید از اشتباهات احتمالی دوری کرد؟ مهم تر چگونه باید تیم را مدیریت کرد تا کارکنان بهترین خروجی ممکن را داشته و بتوان انتظارات مدیران ارشد را برآورده کرد؟ 

اشتباهات رایج مدیران جدید

اگر می خواهید در سمت جدید خود به خوبی عمل کنید لازم است بر مهارت های خود تکیه کرده و کار را بشناسید و اهداف مشخصی برای پیشرفت هدف کلی سازمان تعیین کنید. همچنین اشتباهات رایج مدیران را در بدو قرارگیری در این سمت بشناسید:

1 . تعیین اهدافی که قابل اندازه گیری نیست!

به عنوان یک مدیر باید بتوانید رفتار و عملکرد تیم خود را کنترل کرده و بر روند پیشرفت کار نظارت داشته باشید. یکی از اشتباهات رایج مدیران جدید در این سمت، تعیین نکردن هدف های کلی و نقش اعضای تیم است. یا اهداف به نوعی تعیین می شود که قابل ارزیابی و بررسی دقیق نیست. 

بنابراین در ابتدای کار بهتر است نقش اعضای تیم را شفاف و کامل به آنها توضیح داده و KPI مناسب برایشن درنظر بگیرید. برای نظارت و بررسی این موارد اگر خودتان فرصت کافی ندارید، می توانید از تیم لیدها و سوپروایزرها کمک بگیرید. اما هرگز این مورد را نادیده نگیرید.

2 . توجه بیش از حد به جزئیات

دقت در کارها و عملکرد خوب است اما اغلب این مورد با دقت بیش از حد بر جزئیات اشتباه گرفته می شود. دستورالعمل ها و وظایف باید به خوبی و درست انجام شوند. اما یادتان باشد که قرار نیست مدیر بر تمام جزئیات متمرکز شود. میکروکنترلر در ابتدا ممکن است موجب افزایش بهره وری شود، اما به مرور بر اعضای تیم اثر منفی گذاشته و باعث ناامیدی، کاهش بازده و دلسری می شود. همچنین ممکن است کارکنان تا زمانی که شما در مجموعه حضور دارید وظایف خود را انجام دهند و در غیاب شما کارها را پیش نبرند.

3 . تأکید بر هر آنچه که مطابق نظر خود است.

یکی دیگر از اشتباهات رایج مدیران تازه وارد، تأکید بر نظرات خود و عدم استقبال از نظرات سایرین و انتقادهاست. همچنین این مورد می تواند با ایده آل نگری نیز همراه باشد. یعنی مدیر از همه ی افراد انتظارات یکسان داشته باشد نه براساس میزان توانمندی افراد. هردو مورد می تواند برای مدیر مشکل ساز شود.

4 . ارائه نکردن فیدبک 

بررسی عملکرد به تنهایی کافی نیست و باید کارمندان بدانند که در چه وضعیتی قرار دارند و چگونه باید پیش بروند تا بتوانند کارها را به درستی انجام داده و عملکرد خوبی از خود ثبت کنند. اغلب مدیران تازه وارد یا از ارائه فیدبک غافل می شوند و یا این کار را به روش های اشتباه انجام می دهند. ارائه نادرست فیدبک کاری می تواند اثر بدتر و منفی تری نسبت به ارائه نکردن آن داشته باشد. زیرا اگر تنها نقاط ضعف کارمند تذکر داده شود، فرد از کار دلسرد می شود.

 

به عنوان مدیری که تازه در این موقعیت شغلی قرار گرفته اید، به نکات بالا توجه کافی داشته باشید. شاید در همین ابتدا احساس کنید که این اشتباهات برای شما رخ نخواهد داد، اما وقتی که کارها بیشتر شد و زمان بیشتری از شما گرفت، احتمال اشتباه بیشتر می شود.

 

پیشنهاد آیفوبلی :

بزرگترین وسوسه ای که هر بنیانگذار و مؤسس با آن رو به رو می شود!

0

دیدگاه شما

دوازده − پنج =

بدون دیدگاه