قوانین استفاده از تلفن همراه در محل کار

قوانین استفاده از تلفن همراه در محل کار

در برخی از مشاغل همراه داشتن تلفن در محل کار خلاف قوانین مجموعه محسوب شده و کارمند در بدو ورود آن را در کمد وسایل خود و یا به مسئولی تحویل می دهد. این کار به این معنا نیست که فرد نمی تواند با محیط بیرون ارتباط برقرار کند، بلکه اغلب به خاطر تمرکز و حساسیت کار این کار صورت می گیرد و افراد از طریق تلفن های درون مجموعه می توانند در صورت نیاز کار خود را انجام دهند.

اما در اغلب مجموعه ها و سازمان ها نیاز به داشتن قوانین مشخصی نسبت به استفاده از تلفن همراه به چشم می خورد. در این مقاله با نمونه هایی از این قوانین آشنا خواهیم شد.

هر کارمندی که استخدام می شود باید هنگام بستن قرارداد قوانین شرکت را به خوبی مطالعه کرده و درصورت تطابق آن را امضا کند. قوانین استفاده از تلفن همراه نیز بهتر است همان ابتدا برای افراد روشن و واضح توضیح داده شود.

خلاصه سیاست های کلی و اهداف

در مجموعه و سازمان X، دستورالعمل هایی مبنی بر استفاده از تلفن همراه وجود دارد و لازم است پرسنل از آن پیروی کنند. ما متوجه این مورد هستیم که تلفن همراه جزیی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره است و استفاده درست و به موقع از آن می تواند به بهره وری و برنامه ریزی هرچه بهتر کمک کند. اما استفاده آن در مواقع غیر ضروری می تواند مخل کارها و فعالیت ها و به ثمر رسیدن اهداف مجموعه شود.

اثر منفی استفاده از تلفن همراه در محل کار

با وجود مزایایی که تلفن همراه دارد، ممکن است در محل کار مشکلاتی را ایجاد کند. کارکنانی که بیش از حد از تلفن های همراه خود استفاده می کنند ممکن است:

  • دچار پریشانی در انجام وظایف خود شوند.
  • با صحبت کردن با تلفن خود مزاحم همکارانشان شوند و تمرکز آنها را برهم بزنند.
  • مسائل امنیتی و تجهیزاتی که در شرکت وجود دارد می تواند تحت تأثیر تلفن همراه قرار گرفته و دچار اختلال شود.
  • ترافیک بیش از حد به شبکه اینترنت شرکت وارد کرده و به آن آسیب برساند.
  • و . . . 

به کارمندان خود توصیه می کنیم: 

  • برای استفاده از تلفن همراه با مسئول بخش هماهنگی لازم را انجام داده و در زمان و مکان مناسب از آن استفاده کنند.
  • گشت و گذارهای خود در اینترنت و مکالماتشان در مدتی که سرکار هستند به چند دقیقه ی محدود کاهش دهند.
  • زمانی که از آنها خواسته شد که تلفن را خاموش کنند، این کار را انجام دهند.

کارمندان مجوز کارهای زیر را ندارند:

  • بازی با تلفن همراه در محل کار و در ساعات اداری
  • استفاده از دوربین یا میکروفون تلفن برای ضبط اطلاعات شرکت.
  • استفاده از تلفن در مکان هایی از شرکت که مشخصاً قید شده استفاده از تلفن ممنوع است.
  • استفاده از تلفن داخلی شرکت برای انجام کارهای غیر ضروری
  • اتصال به شبکه اینترنت شرکت و دانلود یا آپلود هر محتوای غیر قانونی یا ناخوشایند از طریق آن

نحوه استفاده درست از تلفن همراه در محل کار

کارکنان می توانند از تلفن همراه خود در شرایط و مجوزهای زیر استفاده کنند: 

  • برای برقراری تماس های مهم و ضروری
  • برای استفاده از برنامه های بهره وری
  • برای بررسی پیامهای مهم
  • برای برقراری تماس کوتاه شخصی دور از فضای کاری همکاران 

کارکنان می توانند از تلفن های خود در زمان استراحت و یا ساعت ناهار استفاده کنند.

پیامدهای انضباطی

در صورتی که کارمندان از این قوانین پیروی نکنند، قطعاً تبعات و پیامدهای انضباطی در نظر گرفته خواهد شد. همچنین اگر استفاده از آن در مواردی که اعلام شد، بازهم باعث کاهش عملکرد و تمرکز کارکنان شود، به کل قانون منع استفاده درنظر گرفته خواهد شد.

این قوانین نمونه ای از قوانین استفاده از تلفن همراه است. در واحدهایی مثل مرکز تماس باید این مورد بیشتر مورد تأکید قرار بگیرد زیرا هر تماس و رضایت مشتری برای مجموعه اهمیت بسیاری دارد.

پیشنهاد آیفوبلی:

چند راهکار برای ترک عادت چک کردن لحظه به لحظه تلفن همراه

معرفی ۶ نرم افزار برای کنار گذاشتن وابستگی بیش از حد به تلفن همراه

0

دیدگاه شما

18 − 12 =

بدون دیدگاه