تأثیر ارزهای دیجیتال و فناوری های جدید بر صنعت رسانه و سرگرمی

تأثیر ارزهای دیجیتال و فناوری های جدید بر صنعت رسانه و سرگرمی

در دنیای امروز، قطعاً نام بلاک چین Blockchain را شنیده اید. شرکت های تولید سرگرمی و رسانه ای با استفاده از این فناوری در حال کسب درآمدند.

تغییرات زیادی در دهه اخیر در سلیقه ی مشتری و مخاطبان رسانه ها بوجود آمد. همچنین ساز و کار کسب و کارها و تبلیغات نیز همسو با آن دچار تغییر شده است. به این ترتیب بسیاری از تلویزیون های کابلی و شبکه های قدیمی مخاطبان خود را در سال 2018 از دست دادند. براساس تحقیقات The Wall Street Journal تمایل مشتری و مخاطبان به ویدیوهای پخش زنده و تعاملی و آنلاین روز به روز رو به رشد است. به این ترتیب اقبال شبکه های قدیمی در جذب مخاطب روز به رو کاهش می یابد.

در حال حاضر Cryptocurrency ها جایگاه خود را در رسانه های جهان پیدا کرده اند. درحال حاضر تماشای فیلم و پخش موزیک و … در بستر آنلاین روز به روز درحال افزایش است. برای خرید این محصولات پرداخت هایی صورت می گیرد که با گسترش ارزهای دیجیتال می توان به این پرداخت ها سرعت بخشید و کار مشتری را راحت تر کرد. در دنیای جدید تکنولوژی و فناوری پیش بینی می شود که به مرور برخی کارها از راه های جدید زیر باعث جذب مشتری بیشتر شود:

جایگزین شدن هوش مصنوعی 

در حال حاضر در بسیاری از صنایع هوش مصنوعی مشغول به فعالیت است. Forbes برای اینکه محتوایی متناسب با نیاز مخاطب خود در اختیارش قرار دهد از رباتی به اسم Bertie استفاده می کند که براساس خروجی های قبلی کاربر به او مقالات جدید را توصیه می کند. به همین ترتیب AI – Artificial Intelligence یا هوش مصنوعی می تواند در سرعت دادن به روند تبلیغات و انتشار تریلر فیلم ها و … به کسب و کارهای این حوزه کمک کند.

واقعیت مجازی

با وجود اینکه AR – augmented reality واقعیت افزوده و VR – Virtual Reality  واقعیت مجازی در رسانه ها و سرگرمی ها فناوری جدیدی محسوب می شوند، اما به خوبی توانسته اند مشتریان و مخاطبان را با خود همراه سازند و برای کسب و کارها پول ساز شوند. Captive با ترکیب بلاکچین و AR با یکدیگر توانسته برای مشتریان خود یک تجربه جدید ایجاد کند. به این ترتیب زمانی که کاربر در این برنامه یا App ثبت نام می کند Captive coins بدست می آورد که بعداً می تواند در Captive marketplace با آن خرید کند. از دیگر استفاده کنندگان این تکنولوژی های جدید می توان به Pokemon GO و Play Disney Parks اشاره کرد.

در سال 2017 طی تحقیقاتی که Global Entertainment and Media انجام داد پیش بینی شد که تا سال 2020 درآمد حاصل از تولید محتوا به وسیله ی VR به عددی بیش از 5 میلیارد دلار برسد. در واقع این تکنولوژی در این سالها جزء داغ ترین ترندهای صنعت رسانه و سرگرمی به حساب می آید.

شخص سازی آگهی های تبلیغاتی

با توجه به گسترش نقش AI در شخصی سازی تبلیغات، در آینده روش های جاری و قدیمی تبلیغات اثربخش نخواهد بود. در این روش با تمرکز بر محتوا جامعه مخاطب مربوط به آن مورد هدف قرار می گیرد. فرض کنید مخاطب تبلیغاتی قرار بگیرید که به اسم شما و براساس رفتارهای شما ساخته شده باشد. به نظر عجیب می آید نه؟ اما این آینده ی تبلیغات خواهد بود. در این زمینه تنها مسئله زمان پخش آگهی ها مطرح می شود. 

بلاکچین

بلاکچین یکی دیگر از عناصر تأثیرگذار بر صنعت سرگرمی و رسانه است که تغییرات زیادی را در آن ایجاد کرده است. با گسترش این فناوری رسانه ها برای توزیع و پخش محصولات خود دیگر نیازی نیست از درگاه های پرداخت قدیمی استفاده کنند بلکه با این فناوری و ارزهای دیجیتال به راحتی می توانند خدمات را در اختیار کاربران خود قرار دهند.

 

ممکن است در ایران هنوز به این حجم از تکنولوژی و فناوری دست پیدا نکرده باشیم، اما کسب و کارهایی که می خواهند در آینده پیشگام دانش و فناوری تعیین کننده ی بازار باشند، باید از سایر رقبا جلوتر باشند. درحال حاضر تلویزیون های آنلاین و سایت های تماشای فیلم ها و سریال ها جزء کسب و کارهایی هستند که در آینده ای نه چندان دور قطعاً به استفاده از فناوری های روز نیازمند می شوند.

 

پیشنهاد آیفوبلی :

فناوری بلاک چین چگونه می تواند دنیای امروز را بهتر کند؟

تراکنش‌‌‌‌ها چگونه در بلاک چین تأیید می‌‌‌‌شوند؟

0

دیدگاه شما

بیست + هجده =

بدون دیدگاه