(FTC (Federal Trade Commission چیست و در چه حوزه ای فعالیت می کند؟

ftc - (FTC (Federal Trade Commission چیست و در چه حوزه ای فعالیت می کند؟

کمیسیون FTC در تاریخ 26 سپتامبر سال 1914 همزمان با امضای قانون کمیسیون تجارت فدرال توسط Woodrow Wilson رییس جمهور آن دوره در آمریکا تشکیل شد. این کمیسیون وظیفه محافظت از منافع مصرف کنندگان و در عین حال ترویج رقابت و بین کسب و کارها و حمایت از آنها را بر عهده دارد. FTC با وضع قوانین مشخصی سعی دارد تا بر تبلیغات و نحوه ارائه خدمات به مشتری نظارت داشته باشد. FTC از طریق جلسات، کارگاه ها و کنفرانس ها، سیاست گذاری و تحقیقات خود را شکل می دهد. این سازمان با همکاری با سایر سازمانهای بین المللی نیز قصد دارد تا از مصرف کنندگان در بازار جهانی نیز حمایت خود را دنبال کند.

حفاظت از مصرف کنندگان

FTC با نظارت بر شرکت ها و افرادی که اقدام به ارائه محصول یا خدمت به مشتری می کنند، از مصرف کنندگان حمایت می کند. اگر یک شرکت دست به اقدامات فریب کارانه ای در روند ارائه محصول خود ( خصوصا ادعاهای غیر واقعی هنگام تبلیغات) بزند، FTC با متوقف کردن آن مصرف کننده را در امان نگه می دارد. همچنین FTC شکایات مربوط به تبلیغات فریبنده و به طور کلی مواردی که خلاف قوانین وضع شده از جانب این سازمان است را دریافت و بررسی کرده سپس نتیجه را در اخیتار سازمان های اجرای قانون می گذارد.

ترویج رقابت

در آمریکا رقابت بین قیمت، انتخاب و خدمت است. بنابراین خدمت یا کالایی که با حداقل قیمت بهترین کیفیت سرویس را فراهم می کند در بازار رقابتی دوام می آورد. اما گاها برخی از شرکت ها ممکن است در ازای قیمت گذاری روی کالا یا خدمت خود کیفیت مناسبی را ارئه ندهند. FTC به عنوان ناظر با وضع قوانین خود به این مهم رسیدگی کرده و شرایط رقابتی را براساس استانداردهای مذکور فراهم می کند.

برخی از قوانین FTC

طبق قوانین FTC (کمیسیون تجارت امریکا) شرکت های فعال در زمینه نتورک مارکتینگ باید کالا و خدمات خود را براساس رعایت قوانین زیر به فروش برسانند :
۱) سود شرکت باید از محل فروش محصول و یا ارائه خدمت باشد نه از حق عضویتی که از افراد گرفته می شود.
۲) قیمت محصولات باید رقابتى باشد و گرانتر از بازار نباشد.
۳) سود و پاداش اعضا باید براساس فروش محصولات باشد.
۴) نیاز به سرمایه بالا براى بازاریابى نداشته باشد.
۵) خرید محصول اجباری نباشد.
۶) محصول باید بیرون از زنجیره شرکت هم خریدار داشته باشد.
۷) محصول فقط مخصوص توزیع کننده ها نباشد و بیرون از شرکت هم قابل تهیه باشد.
۸) پلن کارى و سود دهى شرکت باید شفاف و روشن و براى همه قابل فهم باشد.
۹) اگر فردى نتوانست کسى را وارد مجموعه کند به هیچ عنوان ضرر نکند.
۱۰) درصد افرادى که وارد شده اما سود نمى کنند با کسانى که سود مى کنند اختلاف زیادی نداشته باشد.
۱۱) گاهى ورود افراد به طرح باعث ترک شغل قبلى مى شود، بنابراین شرکت باید کار آفرینى کند و شغل جایگزین در شرکت بوجود آورد.

 

 برای مطالعه کامل قوانین FTC روی متن کلیک کنید

 

 

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

ده + چهارده =

بدون دیدگاه