تجربه مشتریان، اولویتی مهم در دنیای مارکتینگ

تجربه مشتریان، اولویتی مهم در دنیای مارکتینگ

در دنیای امروز، مشتریان و تجربه آنها در کسب و کارها نقش قابل توجه و مهمی دارد. بنابراین این نکته ی مهم باید اولویتی برای بازاریابان و طراحان به حساب بیاید. ایجاد یک تجربه عالی و پایدار برای رسیدن به اهداف تعیین شده ی کسب و کارها امری حیاتی است. در این مقاله قصد داریم توضیح دهیم که چگونه UX در دنیای مارکتینگ تأثیر دارد.

UX و تحقیقات بازار 

در ابتدا بیایید با روابط متقابل تحقیقات کاربری و عنصر کلیدی UX درباره مطالعه بازار شروع کنیم. در هر دو شیوه براساس ارتباط متقابل، بهترین تصمیمات و طراحی براساس خروجی تحقیق بدست می آید.

تحقیقات بازار می تواند به اندازه گیری چیزهایی مانند وفاداری به بازار هدف، نام تجاری و محصول شما و اندازه بازار کمک کند. تحقیقات UX بر شناسایی نیاز های کاربران هدف و بهبود تجربه آنها کمک می کند. بنابراین این دو مطالعه به نوعی مکمل همدیگر بوده و در تصمیمات بازاریابی لازم است به هردو مقوله به خوبی پرداخته شود.

در حقیقت، طراحان برنامه ها از طریق تحقیقات بازار می توانند کاربران هدف را تشخیص داده و بر اساس آنها کار خود را طراحی کنند. صرف ارائه یک برنامه برای یک جامعه هدف کافی نیست و لازم است کاربر بتواند با آن ارتباط برقرار کند. از این رو UX به طراح کمک می کند تا برنامه ی ملموس تری برای کاربران عرضه کند.

برنامه ای که UX محور طراحی شده به بازاریابان کمک می کند تا بتوانند مخاطبان بیشتری را با محصول جدید آشنا کنند. همچنین فعالیت های مارکتینگ و تبلیغات می تواند راحت تر انجام گیرد.

بازاریابی و فروش

محصولی که UX محور ساخته شده مهم است بازار خود را بتواند به خوبی مورد هدف قرار دهد. بنابراین استراتژی های مارکتینگ باید جوری طراحی شود که با بیشترین بازده این گروه را مورد هدف قرار دهد. برای معرفی و فروش یک محصول کمپین های بازاریابی می تواند موثر باشد. اما صرف برگزاری یک کمپین کافی نیست. و اطلاعات بدست آمده درباره UX باید به طور کامل مورد بررسی قرار بگیرد. به این ترتیب با بررسی این اطلاعات محصول ممکن است وارد مرحله تولید انبوه  و یا از چرخه تولید حذف شده و یا با تغییراتی وارد بازار شود.

برای جذب مشتریان جدید برای محصولی که با UX طراحی شده لازم است موارد زیر را درنظر بگیرید:

  • UX تعریفی فراتر از قابلیت استفاده است.

قابلیت استفاده بخشی جدایی ناپذیر از تجربه کاربر (UX) است، اما تنها به این مورد محدود نشده و شامل سهولت مصرف، قابل ارتباط بودن با مشتری و … می شود. اگر تجربه مشتریان به درستی به اشتراک گذاشته شود، می تواند مشتریان جدید را با برند شما همراه سازد.

  • تمرکز مارکتینگ بر تجربه های مثبت و خوب UX 

برای اینکه مارکتینگ بر این مبنا بتواند به خوبی عمل کند لازم است بر تجربه های خوب UX تمرکز کند. به شرطی که درباره یک محصول تجربه مثبت با اختلاف قابل قبولی از نظرات منفی باشد.

  • UX عالی می تواند برای برند مشتریان وفادار به همراه داشته باشد.

علاوه بر اینکه به اشتراک گذاشتن و تکیه بر تجربه مشتری در مارکتینگ، مشتریان جدیدی را به همراه دارد، همچنین می تواند در میزان وفاداری این مشتریان نیز کمک کند.

 

فعالیت های بازاریابی و تبلیغاتی اگر نتواند با مشتری ارتباط برقرار کند، پس در اصل مفید نبوده و نباید روی آن وقت و هزینه صرف می شده. داده های UX می تواند ایده های بهتری برای بازاریابی به همراه داشته باشد. در دنیای امروز شکاف بین UX و بازاریابی که در قدیم وجود داشته روز به روز دارد کمتر و کمتر می شود و می توان اثرات خوب این اتفاق را نیز در کمپین های تبلیغاتی به خوبی مشاهده کرد. بنابراین UX می تواند جزء اولویت های مهم بازاریابی در نظر گرفته شود.

 

پیشنهاد آیفوبلی : 

NPS چیست و چگونه محاسبه می شود؟

0

دیدگاه شما

19 + نه =

بدون دیدگاه