رمز موفقیت رولکس

Rolex and Hans Wilsdor - رمز موفقیت رولکس

در سال ۱۹۱۴، تا قبل از اینکه ترور آرشیدوک فردیناند (Archduke Franz Ferdinand) جهان را با بحرانی خونین در گیر سازد، هانس ویلسدورف باواریایی (Hans Wilsdorf Bavarian)، به رخدادهای جهان توجه چندانی نداشت. او به تازگی شرکت ساعت سازی خود به نام رولکس (Rolex) را در سال ۱۹۰۸، در لندن تأسیس کرده بود و تصمیم داشت برای امتحان دقت کالاهایش، آن را به رصد خانه ای در کشور سوئیس بفرستد.

 

هانس ویلسدورف باواریایی Hans Wilsdorf Bavarian 1024x521 - رمز موفقیت رولکس

 

این کار به یک تصمیم گیری ارزشمند تبدیل شد، چرا که شرکت رولکس ، اولین اعتبار نامه ی دقت برای یک ساعت مچی را دریافت کرد، آن هم در مناسب ترین برحه تاریخ ساخت ساعت های مچی که بسیار مورد نیاز سربازان جنگ جهانی اول بود; زیرا استفاده از آنها در سنگر ، بسیار آسان تر و راحت تر از ساعت های جیبی بود.

ویلسدورف متوجه شد که امتیاز کلیدی نام تجاری اش، “دقت” است، بنابراین هرجا که می توانست به تبلیغ این امتیاز پرداخت.

مرسدس گلایتز (Mercedes Gleitze) اولین زنی بود که با شنا کانال انگلیس را پیمود. زمانی که او تصمیم خود را برای این کار اعلام کرد (۱۹۲۶) ویلسدورف، جدیدترین مدل ساعت هایش یعنی رولکس اویستر  “Oyester” را به او هدیه کرد تا بتواند رکورد زمانی خود را بسنجد. این کار  اطلاع رسانی با ارزشی را برای این نام تجاری رو به رشد، فراهم کرد.

اگر یکی از کلیدهای موفقیت نام تجاری رولکس “دقت” باشد، کلید دیگر آن “نوآوری” است. در سال ۱۹۳۱، رولکس، امتیاز مکانیزم ساعت هایی را به دست آورد که به کوک کردن نیاز نداشتند. به این معنا که دیگر به پیچ کوچک ویژه کوک کردن در کناره ساعت ها نیازی نبود. رولکس در ۱۹۴۵ اولین ساعت مجهز به نمایشگر تقویم را ارائه کرد. از دیگر نوآوری های این شکرت می توان به اولین ساعت غواصی و اولین ساعت دو زمانه نیز اشاره کرد.

با در نظر گرفتن چنین نوآوری و پیشرفت هایی، به سادگی می توان دریافت که چرا تاریخچه رولکس را می توان با تاریخچه ساعت های مچی، یکی دانست. داورانی از میان شخصیت های مهم صنعت ساعت سازی ، به ساعت «اویستر» رولکس،  لقب “ساعت قرن” را دادند.

عامل موفقیت نام تجاری رولکس ، فقط ترکیب کیفیت و نوآوری نبود. بازاریابی هم در این میان نقش بزرگی داشت. برای نام تجاری ای که می خواهد واقعا مورد توجه و استقبال مردم قرار گیرد، باید همیشه تقاضا بالاتر از عرضه باقی بماند.

در سرتاسر دنیا ، خرده فروشانی هستند که ساعت رولکس می فروشند، ولی شرکت در طول سال ها، تعداد آنها را بسیار محدود کرده است. رولکس بر خلاف بسیاری از شرکت هایی که می خواهند شبکه توزیع شان را وسیع و وسیع تر کنند، عمل می کند. در نتیجه در بسیاری از خرده فروشی های ساعت، نمی توانید رولکس بخرید. بنابراین تقاضا برای آن، بسیار بالا رفته  و موقعیت سمبیلک نام تجاری اش تقویت شده است.

مردم ساعت رولکس را برای دقتش به دست نمی بندند. در واقع رولکس وسیله ای برای ابراز وجود و نشان دادن بزرگی حساب بانکی افراد شده است. این برند، حکم ماشین پورشه ای را دارد که به مچ دست می بندند و نشانگر کیفیتی بی همتاست.

خرید ساعت رولکس، یک سرمایه گذاری است. دوام و مطلوبیت آن نزد مردم ، به شما اطمینان می دهد که فروش رولکس دست دوم، از هر ساعت دست دوم دیگری در دنیا، آسان تر است. جالب است که نام تجاری ای که می تواند گذر زمان را بادقت صدم ثانیه بسنجد، خودش هویتی بی زمان و پایدار دارد. و به دلیل ارتباط نزدیکش با تاریخچه ی ساعت های مچی می تواند تا هر زمان باقی بماند، مگر اینکه دورانی برسد که دیگر نخواهیم با نگاه کردن به مچ دستمان از وقت مطلع شویم.

رمز موفقیت رولکس:

  • کیفیت: رولکس از زمان ابداع اولین ساعت مچی اش در سال ۱۹۰۸، همواره تأکید و تمرکز خود را روی کیفیت حفظ کرده است. رولکس برای سال ها، جهت اطمینان از کیفیت و دقت، ساعت هایش را به یک رصد خانه ی سوئیسی می فرستاد.
  • توزیع: رولکس با محدود کردن توزیع، بر تقاضا تأثیر می گذارد. تنها معدودی از خرده فروشان ساعت اجازه ی فروش ساعت های رولکس را دارند.
  • ارتباط تاریخی: رولکس به تنهایی ساعت های مچی را اختراع نکرده ، ولی اولین نام تجاری ای بود که آن را در بین مردم محبوب کرد . همچنین تعدادی از بزرگترین پیشرفت های بدست آمده در تاریخ ساعت مچی، از جمله مکانیزم کوک خودکار ، به واسطه رولکس به بازار معرفی شد.

جالب است بدانید که :

  1. نام رولکس به این دلیل انتخاب شده است که تلفظ آن در تمام زبان های اروپایی آسان است و کوچکی کلمه ی آن برای نوشتن روی صفحه ساعت مچی مناسب است.
  2. در ۱۹۴۵ مدل « ایستر دیت جاست» اولین ساعتی که به طور اتوماتیک کار می کرد؛ را ابداع کرد.
  3. بسیاری از کالاهای شرکت رولکس، به دلیل حفظ و کنترل کیفیت ، هنوز با دست ساخته می شوند.

منبع:    www.rolex.com

 

پیشنهاد آیفوبلی :

۶ نکته مهم در استراتژی برندینگ

۵ نکته مهم در اینفلونسر مارکتینگ

0

دیدگاه شما

15 − نه =

بدون دیدگاه