اهمیت نیچ مارکتینگ در برندسازی

اهمیت نیچ مارکتینگ در برند سازی

نیچ مارکتینگ Niche Marketing در فارسی بازاریابی جاویژه ترجمه شده است. این نوع بازاریابی با تمرکز بر یک بازار هدف کوچکتر فعالیت خود را در پی می گیرد.به این ترتیب کسب و کارها خصوصاً کسب و کارهای نوپا لازم نیست تمرکز خود را بر تمام بازار گذاشته و با هدف قرار دادن بخش مشخصی از بازار می توانند بهتر عمل کنند.

اهمیت نیچ مارکتینگ در برندسازی

برای کسب و کارها برندسازی و ماندگاری در ذهن مشتری اهمیت زیادی دارد. بنابراین اغلب به دنبال این مسئله هستند که با استفاده از روش های بازاریابی و تبلیغات مختلف، بتوانند استراتژی های لازم برای برندینگ یا برندسازی خود را فراهم آورند. یکی از راه هایی که در برندسازی اهمیت دارد، نیچ مارکتینگ Niche Marketing  است.

در واقع می توان گفت یکی از دلایلی که کسب و کارها به نیچ مارکتینگ رو می آورند، که در برندسازی کاربرد زیادی دارد. در اصل با پیاده سازی این استراتژی بازاریابی می توان دو نشان زد.

هدف اصلی نیچ مارکتینگ وارد شدن در حوزه ای است که برای شرکت مزیت رقابتی ایجاد کرده و سهم بازار خود را بدست آورد. به این ترتیب چون کسب و کارهای دیگر هنوز چندان به این بخش از بازار توجه چندانی نکرده اند، این کسب و کار می تواند به سرعت در این فضا رشد کرده و مطرح شود.

این موارد دقیقاً همان چیزی است که برندسازی به آن نیاز دارد. فرض کنید با استفاده از استراتژی های بازاریابی بتوانید مخاطبانی که در اینترنت به دنبال ساعت هستند را از طریق تکنیک های بازاریابی محتوایی به سمت فروشگاه اینترنتی (انحصاراً ساعت فروشی) خود جذب کنید. به این ترتیب کسب و کار شما به دلیل تخصصی تر کار کردن و تولید محتوا و اطلاعات دقیق تر می تواند برای مشتری جذاب تر و قابل اعتمادتر جلوه کند. 

بنابراین مشتری ترجیح می دهد از شما خرید کند و نام شما به عنوان یک فروشگاه تخصصی در ذهنش باقی خواهد ماند. حال فرض کنید در همین فضا بتوانید چند کمپین تبلیغاتی نیز برگزار کنید. به این ترتیب برای دسته ای از مشتریان بازار که می خواهند به این شیوه خرید کنند می توانید برند باشید. البته لازم به ذکر است که برندسازی یک فرآیند بلند مدت است که هرقدر قرار باشد در فضای بزرگتر و با رقبای قوی تر رقابت کنید، نیازمند صرف زمان و بعضاً هزینه های جانبی خواهد بود.

اما به طور کلی می توان گفت که اگر از روش های نیچ مارکتینگ به خوبی و به موقع استفاده کنید می توانید در همان بازار هدف خود به برند تبدیل شوید.

پیشنهاد آیفوبلی:

تعریف نیچ مارکتینگ Niche Marketing

0

دیدگاه شما

ده − یک =

بدون دیدگاه