مهارت های مورد نیاز بازاریابان

مهارت های مورد نیاز بازاریابان

به جرأت می توان گفت که دنیای مارکتینگ و بازاریابی سریع ترین دنیایی است که دچار تغییرات می شود. در این میان تنها کسانی می توانند در این حوزه بهتر از سایرین عمل کنند که اطلاعات خود را علاوه بر به روز نگه داشتن، بتوانند آینده ی دنیای مارکتینگ و آنچه که رخ خواهد داد را پیش بینی کنند. بنابراین کسی که در حوزه بازاریابی فعالیت می کند، باید به طور کلی مهارت های مشخصی را داشته باشد.

مهارت های مورد نیاز بازاریابان ارشد و مدیران مارکتینگ

با توجه به تغییرات روز افزون دنیای مارکتینگ مهارت های مورد نیاز افراد فعال در این حوزه روز به روز بیشتر می شود. البته بسته به نوع فعالیت شرکت و کسب و کار، دامنه ی مهارتهای لازم محدودتر می شود. اما به طور کلی می توان گفت که مهارتهای مورد نیاز این حرفه به دو دسته کلی مهارت های نرم و سخت تقسیم می شود.

   1. مهارت های نرم

  • حس کنجکاوی بالا : بازاریابان به طور کلی روحیه ای کنجکاو دارند. آنها به کمک همین حس می توانند بسیاری از ترفندها و ایده های جدید مورد نیاز را پیدا کنند و درباره آن اطلاعات بدست آورند.
  • روحیه کار تیمی : ارتباط موثر و همکاری اساس کار در تیم بازاریابی است. مارکتینگ یک تیم است و زمانی می تواند موفق عمل کند که هر یک از اعضای تیم، چه مدیر چه کارمند، روحیه ی بالایی در کار تیمی و همکاری با افراد را داشته باشند.

   2. مهارت های سخت

  • تجربه مالی : بازاریابان امروزی باید به راحتی بتوانند نرخ بازگشت سرمایه ROI را محاسبه کنند.
  • مهارت تجزیه و تحلیل : برای اینکه یک ایده از مرحله مطرح شدن بتواند به اجرایی شدن برسد، لازم است استدلال و تجزیه و تحلیل های قوی ای همراه خود داشته باشد. تجزیه و تحلیل می تواند نشان دهد که آیا یک ایده سودآوری و ارزش آفرینی لازم را برای اجرایی شدن دارد یا خیر.
  • تجربه مشتری : تجارب UX / UI برای شناخت بهتر از صدای مشتری مهم است. عملاً می توان گفت هیچ روش بازاریابی وجود ندارد که بدون توجه به تجربه مشتری توانسته باشد به خوبی عمل کند. مخاطب اصلی مشتری است پس باید کسی که در حوزه مارکتینگ فعالیت می کند، انتظارات، رفتار و تجربه مشتری را به خوبی بشناسد.
  • توانایی تولید محتوا، نوشتن و پردازش داستان: در حال حاضر طرح داستان یکی از روش های موثر در برقراری ارتباط با مصرف کنندگان به حساب می آید. یک بازاریاب به طور کلی باید بتواند با مشتری ارتباط برقرار کند بنابراین این مهارت می تواند به خوبی به او در این مسیر کمک کند.

با توجه به وسعت دنیای بازاریابی مهارت های بسیاری وجود دارد، که لازم است کسی که در این حوزه کار می کند در آن تبحر کافی پیدا کند. اما آنچه که در این مطلب گفته شد، جز ملزومات دنیای بازاریابی به حساب می آید. مهارت های دیگر که بسته به نوع کسب و کار می تواند متفاوت باشد، حین کار نیز قابل دستیابی است.

 

پیشنهاد آیفوبلی :

۶ ترفند شعبده بازان که در بازاریابی و نورومارکتینگ کاربرد دارد.

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

پنج × یک =

بدون دیدگاه