۹ راه برای بازاریابی B2C در لینکدین

9 راه برای بازاریابی B2C در لینکدین

شبکه اجتماعی حرفه‌ای لینکدین (LinkedIn) بزرگترین شبکه حرفه‌ای جهان با بیش از ۲۵۰ میلیون عضو از بیش از ۲۰۰ کشور و محدوده مختلف از سراسر جهان است. هدف اصلی این شبکه اجتماعی اتصال دادن حرفه‌ای‌ های جهان با یکدیگر به منظور افزایش کارایی و موفقیت آنهاست. با پیوستن به این شبکه اجتماعی کاربران می‌توانند به افراد،‌ مشاغل، اخبار، اطلاعات جدید و ‌دیدگاه‌های مختلفی که می‌تواند در ارتقاء حرفه‌ ای آنها تأثیرگذار باشد،‌ دسترسی پیدا کنند. اما این شبکه اجتماعی می تواند به عنوان ابزار بازاریابی نیز مورد استفاده قرار بگیرد. در این مقاله 9 راه برای بازاریابی قوی تر B2C در لینکدین را مورد بررسی قرار می دهیم.

بازاریابی در لینکدین

برای کسب و کارها و شرکت های B2C استفاده از لینکدین و بازاریابی در این شبکه اجتماعی می تواند حتی بر سایر کانال های ارتباطی و شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام ترجیح داده شود. لینکدین یک شبکه اجتماعی تک محور است که می تواند باعث رشد شرکت های B2C شود. در این شبکه که 260 میلیون کاربر فعال دارد، بیش از 40 میلیون از این افراد در رده های بالا و بانفوذ شرکت ها و کسب و کارها هستند. بنابراین حضور فعال در لینکدین می تواند فرصتی فوق العاده برای ارتباط با این افراد به حساب بیاید. در ادامه 9 راهکار برای بازاریابی در لینکدین را بررسی خواهیم کرد:

1 . محتوای خود را در این فضا ارتقاء داده و خلاقانه عمل کنید

با اشتراک پست ها و لینک سایت، نشر مقالات و محتوای مناسب را با این شبکه می توان به سمت سایت ترافیک هدایت کرد. فیلم، ویدیو و تصاویر برای ایجاد ارتباط و درگیری مخاطبان می تواند کمک بیشتری کند (برای تولید هر نوع محتوا در لینکدین، در نظر داشته باشید که این شبکه فضایی کسب و کاری دارد و برای کسب و کارتان مناسب نیست که برای جذب مخاطب از هر محتوایی استفاده کنید). همچنین در کنار این موارد می توانید پست های خود سایت را در قالب لینک نیز در این فضا به اشتراک بگذارید.

2 . با افراد دیگر و محتواهای آنها تعامل و ارتباط برقرار کنید

لینکدین یک شبکه اجتماعی است، پس فراموش نکنید که اجتماعی باشید و به دنبال برقراری ارتباط با سایرین باشید. نظر و محتوای دیگران خصوصاً افراد با نفوذ را می توانید به اشتراک بگذارید یا نقطه نظرات خود را در قالب کامنت در پست های سایرین منتشر کنید. تعامل با محتوای آنها اولین گام در جهت ایجاد رابطه با آنهاست!

3 . از محتواهای موفق خود در سایر کانال های ارتباطی استفاده کنید

همانطور که در موارد قبلی نیز گفته شد محتواهای تولید شده باید متناسب با فضای لینکدین صورت پذیرد. می توانید محتواهای تأثیرگذارتان در سایر شبکه های اجتماعی تان را در لینکدین (در صورت داشتن تناسب با این فضا) به همان صورتی که هست و یا با اندکی تغییر به اشتراک بگذارید.

4 . از هشتگ ها استفاده کنید

محتوایی که تولید کرده اید باید به نحوی غیر از ارتباط و دنبال کردن مستقیم در اختیار کاربران قرار بگیرد. بنابراین با درج هشتگ های متناسب با متن و فضا می توانید مطالب خود را در معرض دید افرادی که خارج از حوزه ارتباطی شما هستند نیز قرار دهید. بنابراین از هشتگ های مربوط به کسب و کار یا حوزه صنعتی خود استفاده کنید.

5 . اگر درباره افراد یا برندهای خاصی صحبت می کنید حتماً آنها را تگ کنید

در محتوای خود گاهاً ممکن است به افراد یا برندها اشاره کنید. سعی کنید این افراد و اکانت ها را تگ کنید. زیرا با این کار در درجه اول خود کاربرانی که تگ کرده اید پست را می بینند، و بعد از آن افراد دیگری که با آنها در ارتباطند، این پست ها را در صفحه آنها خواهند دید.

6 . پست های سوالی و مشارکتی بگذارید

برای آنکه اکانت شما فعال و پویا باشد، لازم است مشارکتی متقابل داشته باشید. بنابراین با طرح سوالاتی و یا پست هایی که افراد را تحریک به گفتگو و بحث می کند، می توانید به این مسئله دست پیدا کنید. در طرح این سوالات حتی می توانید در ارتباط با محصول  و خدمت خود مستقیماً سوال کنید.

7 . از فرصت های شغلی موجود و موفقیات مجموعه و … پست بگذارید

اگر می خواهید نیروی جدید استخدام کنید یا در حال حاضر فرصت های شغلی خالی دارید، می توانید همین موارد را به عنوان پست در این فضا به اشتراک بگذارید. همچنین موفقیت های بدست آمده در شرکت، اتفاقات و برنامه ها و یا داستان های جالب کارمندان را در این فضا منتشر کنید. قرار است از لینکدین به عنوان فضایی برای بازاریابی خود استفاده کنید. پس باید اطلاعاتی درباره برند خود قرار دهید. این اطلاعات می تواند شامل ارزش شرکت، دانش محصول، شغل و داستان کارمندان و تجربه مشتریان باشد.

8 . در تولید محتوای خود از اصطلاحات مشخصاً تبلیغاتی استفاده نکنید

محتوای شما نباید مستقیماً به فروش و بازاریابی اشاره داشته باشد. در واقع پست تبلیغی از محصول یا خدمت و یا اشاره واضح در محتوا به آن نه تنها باعث جذب مخاطب نمی شود، بلکه می تواند مخاطب را نیز از دنبال کردن شما باز دارد. بنابراین این مورد را حتماً در تولید محتوا در نظر بگیرید.

9 . درباره رقبای خود تحقیق کنید

در لینکدین رقبای خود را دنبال کنید. ببینید آنها در این فضا چگونه عمل می کنند و دنبال کنندگان آنها تا چه اندازه فعال هستند. آیا توانسته اند با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند؟ آیا آنها موفق هستند؟ این کار می تواند برای شما نیز الهام بخش باشد. 

 

با رعایت کردن مواردی که در بالا گفته شد می توانید اثرگذاری محتوای خود را در این شبکه اجتماعی بالا برده و ارتباطات قوی تری در این فضا بدست آوردید.

 

پیشنهاد آیفوبلی : 

Business Account اینستاگرام و کسب و کار

ترفندهای اینستاگرامی

0

دیدگاه شما

دو × 1 =

بدون دیدگاه