تماس سرد یا cold call چیست؟

cold call reluctanceFILEminimizer - تماس سرد یا cold call چیست؟

تماس‌های سرد, تماس‌های ناخواسته مراکز تماس با مشتریان احتمالی هستند و معمولاً با قصد فروش یا معرفی یک محصول می باشند. خارج از صنعت مرکز تماس, تماس سرد می توان به مراجعه ناخواسته کسی به درب منزل شما تشبیه کرد.

تماس سرد ،حتی زمانی که از هر حیث (چه زمان و چه دلیل) خوب اجرا ‌شود، به ندرت پذیرفته خواهد شد و اغلب باعث عصبانیت مشتری می گردد. حتی گفته شده که تماس سرد می‌تواند موجب زیان خالص برای کسب و کارها شود.

دولت بسیاری از کشورها برنامه‌هایی را برای محدود کردن و جلوگیری از رسیدن تماس‌های بازاریابی به مردم (که عمدتاً بر اساس دسته بندی هایی توسط شرکت های بازاریابی انتخاب و دسته بندی می شوند) دارند.

تماس سرد در سیستم سنتی معمولاً مثل بازی با اعداد است. یک سری شماره تماس فارغ از هرگونه داده تحلیلی در دسته بندی آن. این نوع تماس سرد به این دلیل مورد استقبال بسیاری شرکت ها در بازاریابی های خود هست که بسیار ارزان تمام می شود. ولی باید به این نکته توجه داشت که نرخ موفقیت این روش بسیار پایین بوده و معمولاً کمتر از 4 درصد می باشد.

در تماس سرد مدرن داده‌های اولیه بیشتر از مدل سنتی آن است. در حالیکه قبلاً این تکنیک در یک لیست از شماره‌های تلفن کار می‌کرد, تماس گیرندگان جدید معمولاً اطلاعاتی در مورد گیرنده قبل از تماس می‌گیرند. این چشم‌انداز احتمالاً براساس رفتارهای قبلی، هدف قرار خواهد گرفت. برای مثال, کسب و کارها اغلب می‌توانند لیست مصرف کنندگانی را تهیه کنند که از خدمات مشابه استفاده می‌کنند.

با این حال، مدل قدیمی‌تر و بدون تمایز هنوز هم از طریق فرآیندهای خودکار وجود دارد. مسئله مهم در این نوع تماس ها ایجاد یک مرز واضح و روشن بین تماس های سرد و تماس های آزار دهنده است. مراکز تماس باید اطمینان حاصل کنند که در سمت درست قانونی می‌مانند و تماس‌های مزاحم ایجاد نمی‌کنند.

نگاه و فیدبک های منفی پیرامون تماس سرد, موجب گردیده که دانستن قوانین در خصوص تماس سرد در صنایع ، و عمل مطابق آن،از مهمترین ارکان بازاریابی شرکت ها باشد.

 

پیشنهاد آیفوبلی :

۶ نکته مهم در استراتژی برندینگ

۹ گام برای شروع یک استارتاپ

0

دیدگاه شما

پنج × 4 =

بدون دیدگاه