انیمیشن، ابزاری برای مارکتینگ

creating video 1 min - انیمیشن، ابزاری برای مارکتینگ

ابزارهای مختلفی برای بازاریابی امروزه استفاده می شوند که شاید در قدیم چندان به آن توجه نمی شده و یا امکان استفاده گسترده از آن وجود نداشته است. برای مثال می توان به Live Video ها، موشن گرافیک ها، استوریها در شبکه های اجتماعی و… اشاره کرد.

استفاده از ویدئو از قدیم هم در بازاریابی روشی مرسوم بوده است. زیرا تهیه و تولید آن هم سختی چندانی نداشته است. اما انیمیشن چطور؟ در قدیم استفاده از انیمیشن برای بازاریابی هزینه ها و سختی های خاص به خود را داشته است. اما اثر این ابزار تبلیغاتی را نمی توان نادیده گرفت.

امروزه با وجود اینکه هنوز هم ساخت انیمیشن هزینه های خاص خود را دارد، اما با کوتاه کردن زمان آن می توان از آن به عنوان روش تبلیغاتی استفاده کرد. سبک زندگی مردم به نحوی تغییر کرده که شاید فرصت دیدن یک انیمیشن چند دقیقه ای را نداشته باشند. اما تصور کنید اگر بتوانید یک انیمیشن ساده در حد 30 – 40 ثانیه در شبکه های اجتماعی منتشر کنید، چقدر می تواند تأثیرگذار باشد.

“با این وجود باید در نظر داشت که انیمیشنها و GIFها برای هر برندی قابل استفاده نیست.”

در کل بسیاری از ابزارهای بازاریابی برای تمام برندها عمومیت ندارد و بهتر است متناسب با فعالیت و نام تجاری از آنها استفاده شود. فرض کنید شما یک گروه مشاوره کسب و کاری در رده ی سرمایه گذار و بنیانگذاران هستید. بنظر مناسب نیست که از یک انیمیشن برای معرفی و بازاریابی خود استفاده کنید. 

  • ویدیوهایی که از کار و فضای کاری منتشر می شود، بیانگر داستان برند شما نیست!

منتشر کردن قسمت هایی از انجام کارها و صحبت ها و جلساتی که عمومی تر باشد، تا حدی می تواند به معرفی نام تجاری و بازاریابی محصول و خدمات کمک کند، اما بازهم داستان برند در این ویدیوها جا می ماند. بنابراین با ساخت یک انیمیشن ساده می توان این خلاء را پر کرد. در انیمیشن محدودیت هایی که در تصویربرداری ویدیو هست، وجود ندارد. بنابراین بهتر می توان منظور و مفاهیم را رساند.

  • ویدیوهای ساده نمی تواند تمام جنبه های اطلاعاتی را در اختیار مخاطب قرار دهد.

ویدیوها این قابلیت را ندارند که تمام اطلاعاتی که می تواند مشتری را برای خرید محصول یا خدمت ترغیب کند، نشان دهد. مثلن فرض کنید که می خواهید یک پردازنده ی مرکزی CPU بفروشید، در ویدیو چطور می توان کارایی آن را نشان داد؟ شرکت اینتل Intel اغلب محصولات خود را با استفاده از تلفیق ویدیو باانیمیشن و موشن گرافیک های ساده به فروش می رساند. این برند را می توان جزء موفق ترین ها در دنیا دانست. پس از روش بازاریابی آن نیز می توان الهام گرفت.

 

  • مخاطب ویدیو ها محدودتر از انیمیشن هاست.

انیمیشن می تواند با هر قشری ارتباط برقرار کند و چندان درگیر سن و جنسیت نیست. به همین دلیل طیف گسترده تری از افراد هدف قرار می دهد. بنابراین در بازاریابی خود می توانید افراد بیشتری را تحت تأثیر برند، محصول و خدمات خود قرار دهید.

 

به تبلیغ اینتل مجدد دقت کنید. منظور این متن از انیمیشن الزاماً کارتونها و انیمیشن های کودکانه نیست (ذهن ناخودآگاه با شنیدن نام انیمیشن به سمت برنامه های کودکانه می رود). متناسب با کسب و کارتان می توانید از قابلیت های بیشتری که این فضا در اختیارتان قرار می دهد استفاده کنید.

 

پیشنهاد آیفوبلی : 

تولید محتوای قوی و ۵ فایده آن در مارکتینگ

0

دیدگاه شما

1 × سه =

بدون دیدگاه