KPI مناسب برای عملکرد اینفلوئنسرها

KPI مناسب برای عملکرد اینفلوئنسرها

همان طور که می دانید شبکه های اجتماعی می توانند در بازاریابی نقش به سزایی داشته باشند. در این فضا افرادی هم فعالیت می کنند که به واسطه داشتن فالوور و دنبال کننده های مختلف می توانند بین مردم اثرگذاری بیشتری به ویژه در خصوص تبلیغات کالا یا خدمت شما داشته باشند. به این افراد اینفلوئنسر گفته می شود.

بنابراین بازاریابان با صرف هزینه های مختلف از تأثیر این افراد برای بهبود روش های تبلیغاتی خود استفاده می کنند. اما فیدبک و بازخورد هر روشی باید به نحوی قابل محاسبه و ارزیابی باشد. همان طور که عملکرد کارمندان، تجربه مشتری و … KPI مخصوص به خود را دارد، برای اینفلوئنسرها نیز می توان شاخص کلیدی عملکرد KPI در نظر گرفت.

در این مقاله چک لیستی از KPI اینفلوئنسرها را با هم مرور می کنیم:

1 . میزان درگیری مخاطبان و دنبال کنندگان

صرف اینکه افرادی صفحه شما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنند و یا در سایت شما عضو شوند، نمی تواند معیار مناسبی برای عملکرد اینفلوئنسر باشد. بلکه میزان فعال بودن و دنبال کردن پست ها و محتوای شما می تواند ملاکی برای این مورد باشد. برای مشاهده این آمارها نرم افزارهای جانبی مختلفی وجود دارد. در حال حاضر اینستاگرام در بیزنس اکانت های خود قابلیت بررسی و مشاهده آمارهای مختلف را برای ادمین فراهم کرده است.

همچنین می توان میزان درگیری دنبال کنندگان را از فرمول زیر محاسبه کرد: 

فرمول قرار می گیرد.

2 . ترافیک سایت و بازدیدکنندگان صفحه

استفاده از اینفلوئنسرها باید برای سایت و صفحات کسب و کار شما بازخورد داشته باشد و افراد بیشتری از صفحه شما بازدید کنند. این بازدیدها می تواند منجر به عضویت، دنبال کردن و یا خرید محصول یا خدمت شما شود.

3 . ترافیک برگشتی

قراردادن لینک شما در شبکه های اجتماعی مختلف می تواند ترافیک برگشتی برای شما به دنبال داشته باشد. افراد با جستجو در گوگل و یا دیدن لینک شما در جاهای دیگر می توانند وارد سایت شما بشوند. Google Analytics به شما آمارهای دقیقی از این مورد را نشان می دهد. سایت ما باید در گوگل Index شده باشد.

4 . آگاهی از برند

یکی از مزایای استفاده از اینفلوئنسرها، درگیر شدن ذهن مخاطب با نام برند شماست. در واقع اگر شما خودتان در تبلیغات بیلبوردی و تلویزیونی اگر نام خود را به کار ببرید، شاید چندان برای مخاطب جلب توجه نکند که نام برند شما را از زبان اینفلوئنسر محبوب خود بشوند. اما اندازه گیری این فاکتور سخت تر از دو مورد دیگر است. به طور کلی اثر این مورد را می توان در تغییرات رخ داده روی کسب و کار و میزان مخاطبان جدید جذب شده و فروش در نظر گرفت. برای اینکار می توانید کد های تخفیف محدود هم قرار دهید.

5 . لینک های قابل پیگیری

لینک های قابل پیگیری یکی از بهترین روش ها برای بررسی اثر استفاده از اینفلوئنسرهاست. اگر بتوانید از لینک های مشخصی افراد را به صفحه و سایت خود هدایت کنید، می توانید ترافیک، تعداد مخاطبان و… را به راحتی مورد بررسی قرار دهید.

6 . محتوای با کیفیت 

تولید محتوای تأثیرگذار می تواند بر تصور مشتری نسبت به برند شما اثر بگذارد. بنابراین با طرح یک توافق نامه می توان از اینفلوئنسر خواست تا محتوایی درخور برند و متناسب با شما به اشتراک بگذارد. بنابراین در همین ابتدا شما KPI مناسب با محتوای خود را برای او مشخص کرده اید.

7 . رفتار دنبال کنندگان

اگر قرار است اینفلوئنسری انتخاب کنید که برای محصول الکترونیکی شما فعالیت کند، نمی توانید از اینفلوئنسر در زمینه بهداشتی بخواهید تا با شما همکاری کند. دنبال کنندگان او برای کسب و کار شما نمی تواند چندان فایده داشته باشد. بنابراین لازم است رفتار دنبال کنندگان را مورد بررسی قرار دهید.

 

با توجه به مواردی که در بالا گفته شد، با استفاده از KPI مناسب می توانید بازده بیشتر و بهتری در استفاده از این مورد بگیرید. 

 

پینشهاد آیفوبلی:

کاربرد تخفیف در کسب و کارهای نوین

0

دیدگاه شما

16 − 1 =

بدون دیدگاه