۵ قدم برای ایجاد راه حل نوآورانه برای یک مشکل

5 قدم برای ایجاد راه حل نوآورانه برای یک مشکل

در بازار امروز, عمل نوآوری صرفاً در مورد ایجاد محصولات جدید نیست. این در مورد کشف بازارهای کاملاً جدیدی است که قبلاً ناشناخته و در نتیجه نیازهای مشتریان دست‌نخورده باقی مانده‌اند. و در عصر تجارت اینترنتی, عمل نوآوری به چالش بزرگتری‌ تبدیل می‌شود که لبریز از ایده‌های جدید است. بنابراین حرکت به سمت انتخاب و اجرای ایده‌های درست و آوردن آن‌ها به بازار قبل از اینکه رقبای شما آنها را به دست آورند یک فوریت است.

منطقی است که فعالیت های نوآورانه با چالش های جدید همراه باشد.در ادامه به پنج روش تجزیه و تحلیل چالش ها برای پیدا کردن بهترین راه حل برطرف کردن این چالش ها می پردازیم.

 

پنج مرحله برای راه‌حل های نوآورانه

صرف‌نظر از اندازه و مقیاس سازمان شما، شرکت‌های مشتری محور که به دنبال نوآوری برای مصرف‌کننده مدرن هستند، ممکن است رویکرد زیر را در نظر بگیرند:

۱. مشکلی را که سعی دارید حل کنید را شکل دهید

در وهله اول (که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است) دقت کنید که شما سعی دارید مشکلات اصلی را حل کنید و سعی نکنید چیزی را که اولویت اصلی مصرف کنندگان نیست در نظر بگیرید. این کار را با پرسیدن سوالات درست و مشاهده صحیح وضع موجود، با ارزیابی شرکت‌های رقابتی، محصولات و مشتریان آنها انجام دهید. سوال کردن از پرسش‌های ساده مثل “شرکت XYZ” چه کاری را بهتر از ما انجام می دهد؟” یا  چه کمبودی در محصول یا سرویس ما وجود دارد؟ “راه بسیار خوبی برای تعریف جهت شما می باشد.

 

۲. تجزیه و تحلیل مشکل

در این مرحله شما هر مشکلی را که می بینید با دقت و تمرکز بالا ارزیابی کنید و راه حل آنها را بیابید. بر روی این مساله تمرکز کنید که چگونه اغلب مشکلات اتفاق می‌افتد و اینکه چقدر این موارد تشدید شده هستند. عوامل بالقوه این مشکلات را تجزیه و تحلیل نمایید. یک تمرکز اولیه دیگر باید در بازه زمانی مشکل باشد. چند وقت است که اتفاق می‌افتد؟ آیا با گذشت زمان بدتر شده‌ است و اگر نه، آیا عواملی وجود دارند که می‌توانند باعث شوند این اتفاق در آینده بیفتد؟

۳. معیارهای تصمیم‌گیری را دسته‌بندی کنید

واضح است که شما در این مرحله می خواهید تصمیماتی را که منجر به خرید محصول یا سرویس مورد ارائه شما می شود را بررسی نمایید. کدام یک از این معیارها مهم هستند؟ آیا این تصمیم صرفاً براساس استانداردهای موجود خواهد بود یا هیچ ارزش‌ منحصر به فرد دیگری وجود ندارد که بتوان از آن استفاده کرد؟

4. بیش از یک راه‌حل داشته باشید

هیچ جایگزینی برای تنوع وجود ندارد و هدف در این مرحله, ترک یک راه‌حل با ارزش تر بر روی میز نیست. بنابراین, در اولین راه‌حل توقف نکنید. در عوض, هر سناریو جایگزین را به صورت عینی ارزیابی کنید. مزایا و معایب هر کدام را بررسی کنید تا مطمئن شوید که راه‌حل شما مهم‌ترین و در نتیجه سودآورتر خواهد بود.

5. بهترین راه‌حل را انتخاب کنید

پس از اینکه تمام گزینه‌ها و ارزش‌های جمع‌آوری‌شده از مراحل یک تا چهار را ارزیابی کردید, باید بهترین راه‌حل مشتری محور را انتخاب کنید تا روند رشد رو به جلو داشته باشید.

 

پیشنهاد آیفوبلی :

۸ راه برای بهبود استراتژی تجربه مشتری

0

دیدگاه شما

11 + سیزده =

بدون دیدگاه