۵ نکته کلیدی برای برقراری ارتباط قوی

strong connection - 5 نکته کلیدی برای برقراری ارتباط قوی

 

روابط خوب پایه و اساس تمام کسب و کارها است، خصوصاً کسب و کارهای بزرگ. حال روابط خود شما چگونه است؟!

در دنیای پرهیاهوی امروز و تغییراتی که در نوع کسب و کارها و معاشرت ها رخ داده، کسی می تواند برنده باشد که دامنه ارتباطات قوی تر و بزرگتری داشته باشد. شاید برایتان پیش آمده باشد که احساس کنید می توانید ارتباط نزدیک تری با برخی از افراد داشته باشید، یا در حال حاضر چندان با همکاران خود در ارتباط نیستید و لازم است کمی بیشتر ارتباط برقرار کنید! اما برای دستیابی به این مهم باید چه کار کرد؟! در ادامه 5 نکته کلیدی در برقراری ارتباط را باهم مرور خواهیم کرد.

  • برقراری ارتباط

اغلب ما برخوردهای ساده و عادی روزمره را شاید به حساب شکل گیری یک ارتباط بگذاریم. اما برقراری ارتباط و حفظ آن چندان کار ساده ای نیست. شاید در اصل نحوه اصلی برقراری ارتباط را فراموش کرده باشیم. این نکته را در نظر داشته باشید که برای برقراری یک ارتباط باید حس قضاوت از سمت خود را خاموش نگه دارید. همه آدم ها بد نیستند و همه قرار نیست به شما آسیب برسانند. آنچه که از ارتباط با افراد می خواهید را در خود مرور کنید و آرام آرام مقدمات برقراری ارتباط را فراهم سازید.

  • اختصاص زمان کافی

هیچ کسی دوست ندارد احساس کند که اولویت های بعدی افراد است. اگر درحال برقراری ارتباط با فرد یا گروه یا مجموعه و شرکت خاصی هستید، زمان خود را برای این قرارها خالی کنید و برنامه ریزی داشته باشید. برای مکالمه های خود در این قرارها و برخوردها برنامه ریزی داشته باشید. وقتی آن فرد یا تیم احساس کند که شما به این ارتباط اهمیت می دهید و برایتان مهم است که چگونه پیش برود، در نتیجه ارتباطش با شما به طرز شگفت آوری بهتر جلو خواهد رفت. ارتباط خوب هم برای شما و زندگی و کسب و کارتان می تواند ارزش آفرین باشد.

  • روی خوش داشتن و خنده رو بودن

“وقتی با او صحبت می کنی از خنده غش می کنی” این جمله ساده ترین جمله ی معرفی شما به سایرین است. خنده رو بودن و روی خوش داشتن باعث می شود که افراد از ارتباط با شما لذت ببرند و مایل باشند تا زمان بیشتری را با شما سپری کنند. اما این نکته یادتان باشد که خوشرو بودن با مضحک بودن زمین تا آسمان تفاوت دارد.

  • سخاوتمند بودن

شاید فکر کنید مردم چندان متوجه این خصلت در آدم ها نشوند، اما رفتارهای اتفاق افتاده در معاشرت ها می تواند خصلت های آدم ها را در معرض نمایش بگذارد. مردم همیشه در ذهنشان باقی می ماند که شما آنها را مثلاً به یک فنجان قهوه دعوت کرده اید. و یا اگر پولی از کسی قرض گرفته اید، بدهی خود را به موقع تحویل دهید. سخاوتمند بودن باعث می شود تا افراد به شما احترام بگذارند.

  • تعهد داشتن

یکی از اصلی ترین جنبه های ارتباط که امروزه اکثر آدمها از آن غافلند، تعهد است. اگر حرفی می زنید، قولی می دهید، یا انجام کاری را متعهد می شوید، باید همانطور که ادعا کرده بودید عمل کنید. در این صورت صحبت های شما و قول های شما در نظر دیگران اعتبار خواهد داشت و افراد روی شما حساب خواهند کرد. در نظر داشته باشید که خلف وعده به سختی از یاد آدمها پاک می شود. پس اگر نمی توانید به تعهدی پایبند باشید، بهتر است از ابتدا مدعی آن نشوید.

 

با رعایت کردن همین 5 مورد ساده می توانید دامنه ی ارتباطات خود را قوی تر و وسیع تر کنید. نمونه ی کاربرد داشتن ارتباطات قوی را می توانید در مقاله “با مدیرتان که شما را کنار گذاشته، چگونه باید برخورد کنید” مشاهده کنید.

 

پیشنهاد آیفوبلی :

می خواهید در خودتان تحول ایجاد کنید؟! ۸ راهکار برایتان داریم!

با مدیرتان که شما را از کار کنار گذاشته چگونه باید برخورد کنید؟!

ترک کردن شغل در کمتر از یک سال چقدر می تواند بد باشد؟

چگونه به ۲۴ سوال رایج در مصاحبه ها پاسخ دهیم – قسمت اول

چگونه به ۲۴ سوال رایج در مصاحبه ها پاسخ دهیم – قسمت دوم

0

دیدگاه شما

4 × دو =

بدون دیدگاه