چگونه با مدیر خود بهتر کنار بیاییم؟

چگونه با مدیر خود بهتر کنار بیاییم؟

برای اینکه در محیط کار خود موفق باشید، لازم است شایستگی های خود را بتوانید به مدیران ثابت کنید. برای همین باید بدانید که چه مواردی در کار می تواند به پیشرفت شما کمک کند. در این مقاله 10 راهکار برای مدیریت ارتباط با مدیر را می خوانیم.

برای اینکه بتوانید ارتباط خود را با مدیرتان، مدیریت کنید، 10 راهکار زیر را با هم مرور می کنیم: 

  • اعلام موافقت با مدیر

در همین ابتدا لازم است به این نکته اشاره کنیم که به عنوان یک کارمند یا عضوی از یک تیم، نباید با هر نظری که امکان پذیر نیست یا برای رسیدن به هدف می تواند مخرب باشد موافقت کنید. به طور کلی مدیر از اینکه اعضای تیمش او را تأیید کنند، احساس بهتری پیدا می کند. اگر مدیر فردی شایسته و با اخلاق باشد، می داند که گاهاً ممکن است اعضای تیم چندان با تصمیماتش موافق نباشند و فضا را برای ابراز نظر واقعی آنها فراهم می کند. پس لازم نیست برای بدست آوردن دل مدیر همواره فردی موافق باشید و می توانید نظر واقعی خود را نیز مطرح کنید.

  • قابل اعتماد بودن

ویژگی قابل اعتماد بودن چه در محیط کار و چه در زندگی، مشخصه ای بسیار مهم تلقی می شود. اینکه مدیر کیفیت کار شما را بداند و شما را به عنوان فردی قابل اعتماد در تیم بشناسد، بستگی به عملکرد خودتان دارد. بنابراین لازم است استانداردهای کاری را به خوبی رعایت کرده و به انجام درست و به موقع وظایفتان پایبند باشید.

  • حفظ ارتباط کاری با مدیر

قابل اعتماد بودن و تحویل درست و به موقع کارها به مرور باعث ایجاد اعتماد و ارتباط بهتر با مدیر می شود. برخی از مدیران همواره نمی رسند تا کارها را چک کنند. برای همین برخی از روند انجام کار گزارش می خواهند و یا تمایل دارند روند انجام کار در قالب فایلی آپدیت شود. بنابراین یادتان باشد که همواره گزارشی مشخص از کار خود داشته و با مدیرتان به اشتراک بگذارید.

  • ارتباط به شکلی منظم

هرقدر که از خود پتانسیل بیشتری برای کار نشان دهید وظایف بیشتری به شما محول خواهد شد. پس اگر ظرفیت کاری خود را بیش از آنچه که هست به مدیر نشان دهید قطعاً دچار مشکل خواهید شد. بنابراین روند ارسال گزارشات و ارتباط خود را نظم داده و طبق یک برنامه زمانی مناسب آن را جلو ببرید.

  • پرداختن به جزییات به مقدار کافی

در گزارشات و جلسات، به اندازه ای که نیاز است درباره جزییات کارها و روند انجام آن صحبت کنید. اگر با سوالاتی از جانب مدیر درباره جزییات بیشتر مواجه شدید بازهم در اندازه ای که باید درباره جزییات صحبت کنید. 

  • مشخص کردن اهداف و اولویت ها

در فرآیندهای کاری مواردی وجود دارند که باید زودتر و در اولویت بیشتری پیگیری شوند تا به نتیجه برسند. بنابراین به عنوان عضوی از تیم باید بدانید که اهداف و کارها چه هستند و چگونه باید پیگیری شوند.

  • پاسخگو بودن

در صورتی که هر اتفاقی در حوزه کاری شما پیش بیاید باید بتوانید پاسخگو باشید و بتوانید خلاصه اطلاعاتی را در اختیار مدیر قرار دهید. این پاسخگویی باید به طور مناسبی خلاصه و دارای مفاهیم مورد نظر باشد. به این ترتیب مدیر راحت تر می تواند با شما ارتباط برقرار کند و خواسته ها را بداند.

  • تلاش برای شایسته تر جلوه کردن مدیر

مدیری که برای یک مجموعه ثابت شود شایستگی های کافی را دارد، با افراد بیشتری در مجموعه ارتباطات بهتری را شکل می دهد. عملکرد تیم یک مدیر به نوعی بیانگر شایستگی های اوست. پس کارهای خود را به بهترین نحو انجام دهید تا مدیر بتواند جایگاه بهتری در مجموعه پیدا کند به این ترتیب به واسطه ی ارتباطات شکل گرفته شرایط برای شما به عنوان اعضای تیم بهتر خواهد شد. زیرا مدیران دیگر نیز با شایستگی ها و عملکرد خوبتان آشنا خواهند شد.

  • آسان تر کردن روند انجام کارها

با توجه به کمبود وقت مدیران برای رسیدگی به تمام موارد، می توانید فرآیندهای کاری را برای مدیر تسهیل کنید. نیازهای مدیر را پیش بینی کرده و سعی کنید فرآیندهای اضافی کارها را شناسایی و حذف کنید. سپس با ارائه گزارشی ساده تر و یا اطلاعاتی مختصر و مفیدتر می توانید به مدیر برای بهتر عمل کردن کمک کنید. 

  • بهبود شرایط کاری

مدیران همواره برای بهبود شرایط کاری اعضای تیم خود در تلاشند. اما گاهی اعضای تیم نیز می توانند کاری کنند تا مدیر احساس بهتری در کار داشته باشد. وقتی اعضای تیم برای پیشرفت کارها و اهداف شایسته تر تلاش کنند. باری از روی دوش مدیر برداشته خواهد شد. به این ترتیب می تواند با احساس بهتری به کارهای خود رسیدگی کند.

در نظر داشته باشید هریک از مواردی که گفته شد، می تواند بر رابطه شما به عنوان اعضای تیم با او تأثیر بگذارد و بنابراین هرچه وظایف و کارها را بهتر انجام داده و اعتماد مدیر را بتوانید جلب کنید، می توانید در مجموعه بهتر و با آرامش بیشتری کار کنید. هم چنین به خاطر کارکرد خوبتان در مسیر شغلی پیشرفت بهتری می توانید ایجاد کنید.

پیشنهاد آیفوبلی: 

با مدیرتان که شما را از کار کنار گذاشته چگونه باید برخورد کنید

زبان بدن و تأثیر آن در مذاکرات

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

یک × چهار =

بدون دیدگاه