۳ اشتباه رایج زبان بدن که شما را غیرحرفه ای نشان می دهد!

body language - 3 اشتباه رایج زبان بدن که شما را غیرحرفه ای نشان می دهد!

فکر می کنید چه رفتارها و برخوردهایی در شما می تواند افراد را به اشتباه بی اندازد؟ همانطور که شما دائماً در حال تجزیه و تحلیل رفتار و برخوردهای دیگران هستید، آنها نیز رفتارهای شما را مورد ارزیابی و بررسی قرار خواهند داد. بنابراین مهم است بدایند که چه کارهایی می تواند باعث سوء برداشت شود و چه اثراتی در پی خود خواهد داشت.

در بحث زبان بدن (Body Language)، سه اشتباه رایج وجود دارد که باعث می شود رفتار شما حرفه ای بنظر نرسد. همین امر می تواند در تصمیم گیری های مخاطبتان تأثیر قابل توجهی داشته باشد. در ادامه این سه اشتباه رایج را باهم مرور می کنیم:

1 . ارتباط چشمی بد

به طور کلی خانم ها دید محیطی وسیع تری نسبت به آقایان دارند. همین مورد به آنها اجازه می دهد تا افراد و محیط را کامل تر برانداز کنند. اما آقایان با توجه به وسعت دید کمتر باید سر خود را بیشتر برای اینکار تکان بدهند که همین رفتار از دید سایرین، غیر حرفه ای تلقی می شود. همچنین هنگام صحبت کردن و یا حتی برخورد کوتاه نباید به افراد خیره شد و برای مدت طولانی به آنها نگاه کرد. همچنین سرسری نگاه کردن هم ایراد به حساب می آید پس یادتان باشد هنگام نگاه کردن و برانداز کردن افراد، نگاه خود را مدیریت کنید.

2 . عدم توجه کافی 

همه ی ما روزهایی را تجربه می کنیم که تمرکز کافی در کار نداریم. اما باید این رفتار را مدیریت کرد. فرض کنید در یک جلسه مهم نشسته اید و یا خودتان برگزار کننده ی جلسه هستید، بخاطر نداشتن توجه و تمرکز کافی رفتارهای ناخودآگاهی مثل تکان دادن پا یا دست و یا نگاه های گنگ می تواند به راحتی عدم توجه و تمرکز شما را به دیگران نشان دهد. بنابراین به عنوان برگزار کننده جلسه وقتی شما توجه کافی را ندارید نباید انتظار داشته باشید دیگران هم به شما توجه کنند و اگر یکی از حضار هستید، این رفتار باعث می شود تا دیگران برداشت بدی نسبت به شما پیدا کنند.

3 . خمیده نشستن یا ایستادن

تحقیقات نشان داده که حالت درونی افراد می تواند در طرز نشستن و ایستادن و به طور کلی حالت بدن اثرگذار باشد. پس اگر به هر دلیلی احساس ناخوشایندی دارید سعی کنید حالت بدن خود را حفظ کنید. با قدرت و انرژی و اعتماد به نفس نشستن یا ایستادن احساس مثبتی در دیگران ایجاد می کند. البته لازم است این نکته را مد نظر قرار دهید این حالت قرار نیست نشان دهنده ی برتری شما نسبت به سایرین برداشت شود. پس دو سر طیف را در نظر داشته و حد قابل قبول را رعایت کنید.

 

با رعایت این 3 نکته در ارتباط با سایرین می توانید از برداشت های احتمالی منفی جلوگیری کنید و برای افراد شخصیت قابل توجه تری از خود بسازید. مدیر یا همکار شما از اینکه با فردی با انرژی کار کند احساس بهتری خواهد داشت تا کارکردن با فردی خمیده و بی توجه.

 

پیشنهاد آیفوبلی :

 

0

دیدگاه شما

شانزده − 10 =

بدون دیدگاه