۹ گام برای شروع یک استارتاپ

BV Acharya 40 - 9 گام برای شروع یک استارتاپ

ممکن است این سوال در ذهن شما وجود داشته باشد که راه ایجاد یک استارتاپ چیست و چگونه می‌توان یک کسب و کار نوپا ایجاد کرد. برای ایجاد یک استارت آپ ابتدا باید اطلاعات بسیار جامعی از فعالیتی که قصد دارید انجام دهید، به دست آورید. نکته مهم این است که بتوانید از مالکیت ایده‌های خود حفاظت کنید.

قدم اول برای شروع داشتن ایده ی جدید و نوآورانه است. یعنی یک محصول یا خدمتی را ارائه کنید که بتواند یک نیاز اساسی را برطرف کند. همچنین لازم است از چالش‌های سرمایه، نیروی انسانی و هزینه‌های اولیه اطلاع داشته باشید تا در ادامه‌ی راه با مشکل روبه رو نشوید. اکنون که اطلاعاتی اندک در مورد کارهای اولیه به دست آوردید، مراحل راه اندازی یک استارت آپ را با هم بررسی می‌کنیم:

1- شناخت صحیح نیازها و خلق ایده

برای راه‌اندازی یک استارتاپ در ابتدا باید به شناخت نیاز مردم و رفع یک مشکل در جامعه فکر کرد. لازم نیست که ایده شما حتما منحصر به فرد باشد بلکه اگر بتواند به راحتی نیازی را برطرف کند کافی است. ایده‌هایی که در ذهن دارید را یادداشت کرده و درباره آنها چندین بار فکر کنید.

2- ساخت یک نمونه اولیه

شما می‌توانید در ابتدای کار یک نمونه اولیه از استارتاپ خود داشته باشید. بسیار اتفاق افتاده که افراد هیچ‌گاه نتوانسته‌اند ایده خود را عملی کنند. پس یک نمونه اولیه یا دمو بسازید و آن را ارائه دهید.

3- ارائه نمونه اولیه به ۱۰۰ نفر

در این مرحله لازم است تا نمونه اولیه ایجاد شده را حداقل به ۱۰۰ نفر نشان داده و از نظرات آنها مطلع شوید. بهتر است این ۱۰۰ نفر انتخابی، افرادی کاملا غریبه و ناشناس باشند تا بتوانید فیدبک های خوبی بگیرید.

4- تلاش برای تأمین سرمایه گذار

اگر به این نتیجه رسیدید که ایده شما خوب است و محصول شما می‌تواند نیازی را رفع کند، آنگاه می‌توانید به فکر جذب سرمایه گذار باشید. همچنین می‌توانید از شتاب‌دهنده‌ها نیز کمک بگیرید.

5- ایده خود را ثبت کنید

بعد از جذب سرمایه‌گذار  و انجام کارهای گفته شده در مراحل قبل، اکنون نوبت ثبت ایده است و می‌توانید استارتاپ خود را راه‌اندازی نمایید.

6- راه اندازی محصول

فراموش نکنید که هیچ محصولی در ابتدا کامل نیست و با گذشت زمان رفته رفته کامل شده و مشکلات آن رفع می‌گردد. پس محصول شما هرچقدر هم که ناقص باشد، اشکالی ندارد. کار خود را راه‌اندازی کنید و در ادامه به فکر اضافه کردن بخش‌های دیگر و کامل کردن آن باشید.

7- تلاش برای جذب کاربران بیشتر

در ابتدا ۱۰۰ نفر را درگیر استفاده از ایده ی خود کردید، حالا وقت آن رسیده تا تعداد کاربران را افزایش داده و ایده خود را به افراد بیشتری معرفی نمایید. در این حالت افراد بیشتری می‌‌توانند در مورد ایده شما نظر بدهند و شما نیز در صورت وجود مشکل می‌توانید بهتر متوجه شوید. پس سعی کنید افراد بیشتری را با خود همراه نمایید.

8- دوباره راه‌اندازی کنید

اکنون که در مرحله قبل بازخوردهای جدیدی دریافت کردید می‌توانید مشکلات محصول خود را پیدا کرده و آنها را رفع کنید. بعد از رفع مشکلات و نقایص موجود باید محصول را دوباره راه اندازی کنید.

9- رشد کنید

هم محصول خود را رشد دهید و هم تعداد کاربران خود را. حتما به همراهان خود اهمیت دهید تا بتوانید از طریق آنها به رشد خوبی برسید. اگر با این روش پیش بروید، در هر گام به موفقیت نزدیک تر می‌شوید. در این شرایط سرمایه‌گذاران، خود به سراغ شما خواهند آمد و مایل به سرمایه‌گذاری و کمک کردن به شما خواهند بود.

با رعایت مواردی که خواندید، می توان یک دید کلی نسبت به شروع یک استارتاپ پیدا کنید.

 

پیشنهاد آیفوبلی :

 

روند تأمین مالی در استارتاپ ها

پیدا کردن فرصت ها، کلیدی ترین فرآیند در کار آفرینی

ارزیابی استارتاپ

0

دیدگاه شما

یک × یک =

بدون دیدگاه